Biznis

Istraživanje

Barometar cijena: Sve više proizvoda "na akciji"

Barometar cijena: Sve više proizvoda

Ovomjesečni rezultati analize cijena u supermarketima, u odnosu na prošli mjesec, pokazuju da se neka značajna i neočekivana poskupljenja nisu dogodila.

Novi barometar cijena kojeg svakog mjeseca izrađuje nezavisni portal Supermarketi.info pokazuje da je popis zabilježenih pojeftinjenja dvostruko veći od popisa zabilježenih poskupljenja.

Ipak, u nekim je supermarketima primijećeno da se prošlomjesečne redovne cijene sada proglašavaju "sniženima". Kako najavljuju, može se očekivati da će u narednom periodu doći do poskupljenja upravo tih proizvoda.

Analitičari to prije svega temelje na činjenici da se pred početak turističke sezone cijene "prilagođavaju" kako stranim, tako i domaćim turistima. Mnogi proizvodi nose oznake kao što su "snižena cijena", "trajno snižena cijena" ili "najpovoljnija cijena", iako ti proizvodi uopće nisu niti sniženi, niti imalo povoljniji nego u drugim supermarketima. Kako kupci na prvi pogled misle da se radi o proizvodu po akcijskoj cijeni, često takva marketinška praksa dovodi do dodatnog troška za kupca, a nikako do uštede.

Glavna poskupljenja dogodila su se ponajprije u skupini svježeg voća i povrća. Iako postotci tih poskupljenja nisu zanemarivi, tim se poskupljenjima ne treba davati preveliki značaj jer se radi o voću i povrću koje izlazi ili je već izašlo iz sezone. Glavna pojeftinjenja dogodila su se u segmentu mliječnih proizvoda i dječje hrane.

Što se tiče ukupne povoljnosti iskazane SM-indeksom, Getro je uvjerljivo najpovoljniji supermarket na području grada Zagreba. Drugo i treće mjesto dijele Plodine i Konzum. Najveće ovomjesečno iznenađenje je najpovoljnija jedinična košarica Bille, što joj je omogućilo da bude čvrsto u sredini ljestvice najpovoljnijih. Interspar je peti, a začelje liste pripada Mercatoru i Kauflandu.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.