Biznis

Izbjegavanje troškova putničkih agencija

U Hrvatsku sve više turista dolazi u vlastitoj organizaciji

U Hrvatsku sve više turista dolazi u vlastitoj organizaciji
Bojan Bogdanić

Domaćih turista koji su po Hrvatskoj lani dolazili individualno u komercijalne smještajne objekte bilo je 1,2 milijuna ili devet posto više

Turisti koji su u 2017. godini u Hrvatsku došli u individualnoj organizaciji u komercijalnom su smještaju ostvarili gotovo 66 posto od ukupno 86,2 milijuna noćenja, a njihov udjel u ukupno 17,4 milijuna dolazaka dosegnuo je 64 posto, javlja Hina, prenosi N1.

To pokazuju podaci Državnog zavoda za statistiku (DZS) o načinu dolazaka turista, po kojima je turista koji su u Hrvatsku prošle godine u komercijalni smještaj došli individualno, u vlastitoj organizaciji, bilo ukupno 11,1 milijun.

Time su ostvarili porast od 17,4 posto u odnosu na 2016., znatno viši od 5,4-postotnog porasta organiziranih dolaska turista u taj smještaj, kojih je bilo i znatno manje od individualnih, odnosno 6,3 milijuna.

To prate i pokazatelji noćenja, pa su tako udjel od 66 posto u ukupnim lanjskim noćenjima individualci ostvarili s gotovo 57 milijuna noćenja, što je bilo i 16 posto više nego u 2016., dok su turisti koji su dolazili organizirano ostvarili gotovo dvostruko manje ili 29,6 milijuna noćenja, što je oko 2 posto više nego godinu dana prije.

Strani su turisti u oba načina dolaska imali većinu, no i njih je, kao i ukupno, više došlo individualno, gotovo 10 milijuna, naspram njih 5,7 milijuna koji su došli organizirano. Time su i jedni i drugi ostvarili poraste u odnosu na 2016., ali individulani znatno veće, od 18,6 posto, naspram 6,2 posto više organiziranih dolazaka stranih turista, javlja Hina, prenosi N1.

Slično je i s noćenjima - strani turisti koji su došli individualno ostvarili su znatno više noćenja, 52,3 milijuna ili 16,7 posto više, dok su stranci koji su dolazili organizirano sa 28 milijuna noćenja u plusu od 2,3 posto.

Domaćih turista koji su po Hrvatskoj lani dolazili individualno u komercijalne smještajne objekte bilo je 1,2 milijuna ili 9 posto više, a porast od 6,4 posto ostvarili su i sa 4,2 milijuna noćenja.

Za razliku od njih, domaćih koji su putovali organizirano bilo je 2,1 posto manje nego u 2016. ili oko 589 tisuća, a pad od 5,2 posto imali su i sa 1,7 milijuna noćenja.

Takvi trendovi u načinu dolaska u hrvatskom su turizmu prisutni već godinama, s više dolazaka i noćenja turista u individualnoj organizaciji nego putem organiziranih programa agencija, touroperatora, klubova i drugih organizatora putovanja, no u odnosu na godinu prije, lani se udjel dolazaka i noćenja turista koji su dolazili u vlastitoj organizaciji dodatno povećao, na 64, odnosno 66 od ukupnog broja. 

U 2016. je naime dolazaka i noćenja individualaca bilo 59, odnosno 63 posto od ukupnih 16 milijuna dolazaka i 78 milijuna noćenja.


Reci što misliš!