Biznis

analiza

Može li turistička 2018. nadmašiti povijesno dobru 2017.?

Može li turistička 2018. nadmašiti povijesno dobru 2017.?
Bojan Bogdanić

Na pragu smo špice turističke sezone, a iza nas je povijesno dobra 2017. Letvicu je postavila visoko, s ostvarena 102 milijuna noćenja. Istodobno, na turističku kartu vraćaju se veliki igrači, poput Turske, ali sudeći prema podacima za prvu polovicu godine, straha za hrvatski turizam nema

Ako se po jutru dan poznaje, i ova bi turistička sezona mogla obarati rekorde.

U prvoj polovici godine, broj dolazaka i noćenja, veći je 7, odnosno 8 posto u odnosu na lani. Direktor HTZ-a Kristijan Staničić:

‘‘Možemo reći da su već tradicionalno naše najpopularnije destinacije prije svega Dubrovnik, Rovinj i Poreč‘‘, rekao je Staničić.

I kada onamo dođu, traže sve više dodatnih atrakcija, kaže Nikolina Frklić iz putničke agencije Atlas:

‘‘Ono što vidimo je da su gosti aktivniji, da sunce i more jesu i dalje najveći generator dolaska, ali gosti traže što više aktivnosti na destinaciji, što više izleta, što više sadržaja‘‘, kaže Frklić.

A sadržaja ne nedostaje hrvatskoj metropoli, koja također bilježi rast prvih šest mjeseci. Najbrojniji gosti su iz Južne Koreje, a u prosjeku se zadržavaju dvije noći.

Darja Dragoje iz TZ Zagreb:

‘‘Zagreb ima svoje goste koji u njega ciljano dolaze, a onda nakon toga najčešće se upućuju prema našoj obali ili se upućuju na Plitvička jezera‘‘, rekla je Dragoje.

Na turističku scenu vraća se stara igračica Turska. Ipak, ne treba strahovati, tvrde iz putničke agencije i HTZ-a.

‘‘Hrvatska i Turska se uvelike razlikuju, Turska nudi jedan drugačiji oblik turizma, dosta vezan uz resorte, uz all inclusive ponudu.‘‘

‘‘Prirodno je da se konkurencija razvija i ona je iznimno agresivna po pitanju promocije, ali vjerujem da se mi s tom konkurencijom možemo nositi‘‘, kaže Staničić.

Direktor HTZ-a dodaje: "Hrvatskom turizmu nedostaje još samo više ulaganja u hotele."


Reci što misliš!