Biznis

koncesija za brodogradilište do 2031.

iO Adria nije više vlasnik ugljanskog škvera: Nauta Lamjanu preuzeo HOK

iO Adria nije više vlasnik ugljanskog škvera: Nauta Lamjanu preuzeo HOK

Važnu ulogu u ovom preuzimanju zasiguno je imao Željko Dilber, od prije tri godine savjetnik u ovoj osiguravateljskoj kući

Za koji dan će i u sudskom registru biti zabilježena promjena vlasnika brodogradilišta iz Velike Lamjane, tada će biti navedeno formalno koja je tvrtka osnivač, odnosno novi vlasnik.

Sad je već poznato da je taj novi vlasnik smijenio dosadašnjeg direktora Dražena Špinderka, a novi direktor će biti očito neka osoba od povjerenja iz jedne od tvrtki koje djeluju u sustavu novog vlasnika.

- Da, iO Adria nije više vlasnik Nauta Lamjane, nakon višemjesečnih pregovora stvari su privedene kraju. Tko će biti formalno u registru upisan kao vlasnik nije mi poznato, rekao nam je Zdenko Leko, čelni čovjek švicarsko-britanskog fonda u Hrvatskoj koji se prije zvao Jupiter Adria.

iO Adria se, izgleda, povlači iz još nekih poslova u Hrvatskoj, Leko nam je to potvrdio za dubrovačke Vrtove sunca, a situacija s istarskim  projekatma ovog fonda – Stancija Dajla i Stancija Dolzani –  i dalje je kompleksna zbog sudskih postupaka.

Brodogradilište do 2031. godine

Prema našim informacijama, novi vlasnik Nauta Lamjane je HOK, Hrvatska osiguravajuća kuća, koja u svom sustavu ima i nekoliko tvrtki koje se bave nekretninskim poslovima i hotelijerstvom.

Zasad odbijaju kontakt s javnošću „dok se promjene ne oglase u registru“, no radnici u škveru već znaju za promjene i s nestrpljenjem čekaju u kojem će pravcu novi vlasnik povesti tvrtku. Ovakav razvoj situacije se mogao očekivati nakon što je po ubrzanom postupku, neposredno nakon izlaska iz stečaja, Nauta Lamjana iz d.d. transformirana u d.o.o. što znatno pojednostavljuje prodaju.

Ipak, treba znati da Nauta Lamjana ima ugovor s državom o koncesiji za korištenje pomorskog dobra isključivo u svrhu brodograđevne djelatnosti, a taj ugovor je još 1999. godine bio definiran na 32 godine, dakle na snazi je do 2031. godine.

Koji je interes HOK-a da postane vlasnik Nauta Lamjane tek će se otkriti, no poznato je da je Erste banka bila kreditor poslova iO Adrije pa je logična pretpostavka da se ova transakcija dogodila zbog interesa banke i želje švicarskog fonda da izađe iz ovih obaveza. Osnivač HOK-a je tvrtka Zodaks, koju su osnovali Hrvoje Pezić i tzv. hrvatski kralj kladionica Danko Ćorić, vlasnik SuperSporta,  a glavni ljudi su još Hrvoje Požgaj i Nina Solomun.

Među tim imenima, kažu škverani, vjerojatno će netko biti formalno novi direktor Nauta Lamjane, a nitko od njih se, koliko je poznato nije bavio ni približno sličnim poslovima kao što je remontno brodogradilište.

Novi izazovi Željka Dilbera

Važnu ulogu u ovom preuzimanju je, kažu, imao savjetnik uprave HOK-a Željko Dilber. On je u HOK prešao iz Jadranskog osiguranja prije tri godine, praćen medijskim sumnjama oko milijunske štete za jedan potopljeni brod. Najavio je tada da u HOK prelazi jer je željan novih izazova i novih projekata.

Dogodilo se tako, da je u nakon njegovog prelaska Grad Zadar  napustio dugogodišnju suradnju s Croatia osiguranjem, posao osiguranja po vrijednosti od 900 tisuća kuna (bez PDVa)  godišnje dobio je HOK.  

HOK se inače posljednjih godina intenzivno širi, ljetos je tako dobio unosan posao s državom – osiguranje od nezgoda za 200 tisuća državnih službenika. Zagreb city hotels koji djeluje u ovom sustavu ovaj je tjedan otvorio već treći hotel u kratkom razdoblju, u kompleksu Centra Branimir u hotel je uloženo 8 milijuna eura...

Dakle, kakva je budućnost Nauta Lamjane? Hoće li i dalje tu biti škver kako je to definirano državnim planovima i koncesijama ili se priprema neka prenamjena?  U produžetku škvera uskoro kreće uređenje velike ribarske luke s naglaskom na potrebe uzgajivača tuna i onih koji za njih rade, možda će se uz sve to i poslovi remonta brodova  prebaci u ribarsku luku.  

Dakle, može li ova promjena vlasnika u remontnom brodoogradilištu značiti da će se opet aktualizirati ideje o turističkim sadržajima na prosotoru škvera?

Što je s obvezama iz stečajnog plana?

Nepoznato je i kako će se novi vlasnik odnositi prema obvezama proisteklim iz stečajnog plana. Tim je planom bilo predviđeno da će vjerovnici početi dobivati svoja umanjena potraživanja 2018. godine, no do sada, osim separatnog rješavanja potraživanja Općine Kali, ostali nisu dobili ništa.

Nauta Lamjana  je, nakon izlaska iz stečaja kada je na računu po izvještaju zadnjeg stečajnog upravitelja bilo preko 3,5 milijuna kuna, prošle poslovne godine zablježila neki manji gubitak, ali ribari i vlasnici preko 250 srednjih i većih brodva koji su u škveru obavili remont bili su zadovoljni što mogu to na Ugljanu obaviti.

Hoće li HOK nastaviti razvijati te poslove ili se radi o pripremi za novu transakciju, tek će se vidjeti.


Reci što misliš!