Biznis

"putevima maslina"

Hrvatska kao jedna od predvodnica spajanja turizma i kulture

Hrvatska kao jedna od predvodnica spajanja turizma i kulture

Povodom obilježavanja predsjedanja Republike Hrvatske Vijećem Europe i Srednjoeuropskom inicijativom tijekom 2018. godine, u organizaciji Ministarstva turizma u Malom Lošinju od 14. do 16. studenog održana je međunarodna radionica o kulturnim rutama s naglaskom na rutu „Putevima maslina“ kao modelu europske vrijednosti, baštine i održivog razvoja.

Program kulturnih ruta pokrenulo je Vijeće Europe još 1987. godine, a Hrvatska  je postala punopravna članica Proširenog djelomičnog sporazuma o kulturnim rutama u lipnju 2016. godine. Program je stvoren s namjerom poziva na putovanje i upoznavanje bogatog i raznolikog nasljeđa Europe, spajajući ljude i mjesta kroz mrežu zajedničke povijesti i baštine predstavljenih kroz brojne ponude.

Međunarodni skup otvorili su državni tajnik Ministarstva turizma Frano Matušić, generalni direktor u Vijeću Europe Stefano Dominiani, Lidija Arsova iz tajništva Srednjoeuropske incijative, načelnik sektora u Ministarstvu vanjskih i europskih poslova Damir Župan te glavna konzervatorica iz Ministarstva kulture Ranka Saračević Würth.

„Hrvatska i njene regije kroz svoju dugu povijest bile su isprepletene brojnim i različitim kulturama te je danas Hrvatska prepoznata kao destinacija bogatog kulturnog nasljeđa kojom se može pohvaliti rijetko koja destinacija. To potvrđuje i činjenica što je Hrvatska među vodećim destinacijama u Europi po broju zaštićenih materijalnih i nematerijalnih kulturnih dobara od strane UNESCO-a. U godini 2018. koja je proglašena godinom kulturne baštine, stavljamo naglasak na razvoj kulturnog turizma kao jednog od najperspektivnijih turističkih proizvoda. Kroz Hrvatsku trenutno prolazi devet kulturnih ruta u Europi, a naša je namjera uključiti našu ponudu i u druge rute kako bi se Hrvatska pozicionirala kao jedna od vodećih destinacija kulturnog turizma u Europi“ istaknuo je državni tajnik Frano Matušić.

Važnost kulturnih ruta te daljnju uspostavu mreže povezanih destinacija i ponuda naglasio je i generalni direktor u Vijeću Europe Stefano Dominiani:

„Vijeće Europe stvorilo je Program kulturnih ruta kako bi se stvorio most između Europljana na području kulture te kako bi Europljani postali svjesni kulturne baštine koju zajedno dijele kroz umjetnost, arhitekturu, gastronomiju i brojna druga područja. Upravo je Hrvatska je vrlo dobar primjer ove povezanosti kroz svoje raznoliko kulturno nasljeđe koje dijeli s brojnim destinacijama u Europi, ali i šire. Današnji turisti osim odmora traže autentičnost, žele doživjeti život u lokalnim zajednicama, njihove običaje, a stoga je ovaj program i odlična prilika da manje poznate destinacije, odnosno lokalne zajednice postanu vidljivije i njihove ponude prepoznatljivije.“

Program kulturnih ruta danas sadrži preko 30 ruta od kojih se preko 90 posto proteže preko ruralnih područja. Rute prolaze preko 57 zemalja, a kroz Hrvatsku zasad prolazi devet kulturnih ruta: ruta Svetog Martina iz Toursa, Putevi maslina, Iter Vitis vezana uz vina i vinovu lozu, Povijesnih groblja, Povijesnih termalnih gradova, ATRIUM – Arhitekture totalitarnih režima 20. stoljeća, Rimskih careva i podunavskih vina, Destinacija Napoleon te Fenička ruta.

Kulturne rute pokrivaju niz različitih tema, od arhitekture i krajolika do vjerskih utjecaja, od gastronomije i nematerijalne baštine do glavnih likova europske umjetnosti, glazbe i književnosti, odnosno rute su namijenjene različitim tržišnim segmentima gostiju koji traže različite ponude.

Na radionicima koje su se održale poseban se naglasak stavio na kulturnu rutu „Putevima maslina“ kao modela europske vrijednosti, baštine i održivog razvoja te su osim renominarih međunarodnih stručnjaka, sudjelovali i domaći stručnjaci koji su predstavili hrvatsku ponudu i nacionalne kulturne rute.  

Europska kulturna ruta Putovi maslina pokriva Južnu Europu i Sjevernu Afriku, od balkanskih zemalja preko Peloponeza širi se prema Maroku.

Sudjelovanje u ovim programima, odnosno rutama omogućava dionicima veću vidljivost, zajedničke promotivne aktivnosti i brendiranje te se potiče suradnja na razvoju i povezivanju proizvoda na razini lokalnih zajednica i međusobno između destinacija koje prolaze kroz rutu. Osigurava se edukacija kroz koju se naglasak stavlja na poticanje kvalitete, odnosno očuvanje prirode i održivo poslovanje, izrađuju se karte i predstavljaju ponude gostima koji posjećuju niz destinacija te se potiče razvoj cjelogodišnjeg turizma.

Dostupne ponude uključuju muzeje, festivale, gastronomsku ponudu, umjetnost, krajobraze, odnosno sve proizvode vezane uz masline povezujući ih s lokalnom prošlosti, povijesti i tradicijom.

 


Reci što misliš!