Biznis

važnost promotivnih aktivnosti

Sjednica Turističkog vijeća HTZ-a Za strateške projekte 40,3 milijuna kuna

Sjednica Turističkog vijeća HTZ-a Za strateške projekte 40,3 milijuna kuna

Ministar turizma Gari Cappelli i direktor središnjeg ureda Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić istaknuli su važnost promotivnih aktivnosti za jače pozicioniranje Hrvatske na dinamičnom svjetskom turističkom tržištu.

U Ministarstvu turizma održana je 42. sjednica Turističkog vijeća HTZ-a na kojoj su članovima Vijeća predstavljeni prijedlog godišnjeg programa rada i financijskog plana Hrvatske turističke zajednice za 2019. godinu te prijedlog izmjena i dopuna (rebalans) istih za 2018. godinu. Izniman naglasak u budućem radu stavljat će se na program Sportska Hrvatska te na suradnju s Hrvatskim olimpijskim, rukometnim i nogometnim savezima.

Tom prigodom ministar turizma Gari Cappelli i direktor središnjeg ureda Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić istaknuli su važnost promotivnih aktivnosti za jače pozicioniranje Hrvatske na dinamičnom svjetskom turističkom tržištu.

„Dodatno jačamo Program pozicioniranja Hrvatske kao aviodestinacije koji se pokazao izvrsnim. Osim što smo postali dostupnija destinacija, produljena je sezona letenja što se odrazilo i na pojačani turistički promet koji je rastao i izvan ljetnih mjeseci, kao i na dolaske turista iz udaljenijih emitivnih tržišta, poput SAD-a, Kine, Koreje.

To je jedan od doprinosa razvoju naše zemlje kao cjelogodišnje destinacije, uz razvoj kvalitetne turističke ponude koja se temelji na selektivnim oblicima turizma. Uz to, važno je istaknuti kako promocija Hrvatske kroz spoj sporta i poznatih osoba također trenutno predstavlja jedan od najučinkovitijih promotivnih alata, što je potvrđeno i ljetos na jednom od najgledanijih Svjetskih nogometnih prvenstava u Rusiji. Kroz suradnju s vrhunskim hrvatskim sportašima, osvajačima odličja i sudionicima značajnih međunarodnih natjecanja na domaćem i stranim tržištima kao i kroz suradnju vezanu uz održavanje vrhunskih sportskih događanja u Hrvatskoj, cilj nam je dodatno ojačati snagu brenda te podići svijesti o Hrvatskoj kao atraktivnoj turističkoj destinaciji raznovrsne turističke ponude tijekom cijele godine. Kao svojevrsni ambasadori naše zemlje, sportaši zaslužuju našu maksimalnu podršku u radu i razvoju, a isto tako vjerujem kako će zajednička suradnja na domaćem i emitivnim tržištima pozitivno utjecati i na povećanje turističkog prometa i opće potrošnje.“, izjavio je ministar turizma i predsjednik Hrvatske turističke zajednice Gari Cappelli.

Poslovanje Hrvatske turističke zajednice svake se godine iznova donosi kroz godišnji program rada i financijski plan, a navedeni su za 2019. godinu predstavljeni članovima Turističkog vijeća na 42. sazivu Turističkog vijeća.

HTZ u 2019. godinu tako ulazi s temeljnom misijom daljnjeg ulaganja u tri ključne strateške vertikale - jačanje nacionalnog brenda, poticanje pred i posezonskog prometa te veće turističke per capita potrošnje, putem pojačanih komunikacijskih ulaganja na ključnim emitivnim tržištima, kao i tržištima s povećanim potencijalom rasta te adekvatnim proračunskim ulaganjima alociranim u afirmaciju svakog od strateških ciljeva.

Sve aktivnosti u predloženom Godišnjem programu rada i financijskom planu za 2019. godinu usmjerene su prema ostvarenju temeljnih ciljeva uspostavljenih Strategijom razvoja turizma do 2020. i Strateškim marketinškim planom hrvatskog turizma za razdoblje 2014.-2020., definiranima kao povećanjem atraktivnosti i konkurentnosti hrvatskog turizma, što u navedenom razdoblju treba rezultirati ulaskom u 20 vodećih turističkih destinacija svijeta prema kriteriju konkurentnosti.

„Ključne aktivnosti koje ćemo provoditi i koje su obuhvaćene Godišnjim planom rada za 2019. godinu podrazumijevaju još snažniju promociju Hrvatske s ciljem jačanja nacionalnog turističkog brenda i prepoznatljivosti naše zemlje kao sadržajne cjelogodišnje destinacije. U tom je smislu planirano i formiranje stručnog tima za brend te izrada plana aktivnosti s ciljem povezivanja onih segmenata, poput kulture ili sporta, koji mogu promovirati našu zemlju te ju učiniti još više prepoznatljivom na stranim tržištima. Također, fokus će biti na jačanju prometne povezanosti s naglaskom na aviolinije i uvođenje interkontinentalnih letova. Kako bi navedene ciljeve i postigli, za iduću smo godinu predvidjeli povećanje budžeta za udruženo oglašavanje na 26 milijuna kuna, dok će planirani budžet za strateške projekte u idućoj godini biti oko 40,3 milijuna kuna. Velik dio aktivnosti usmjeriti ćemo i prema dalekim tržištima, osobito Kini, SAD-u i Južnoj Koreji, što kroz urede predstavništva, što kroz suradnju s ključnim partnerima. Po prvi puta ćemo uspostavit i Call centar, odnosno jedinstveni telefonski broj gdje će turisti moći u svakom trenutku dobiti nužnu korisničku podršku. Call centar će naravno pratiti i mobilna aplikacija čime najavljujemo novo digitalno doba hrvatskog turizma, kako u njegovoj promociji kroz digitalne kampanje, tako i kroz provedbu projekta Hrvatski digitalni turizam koji uključuje i unapređenje naše iznimno posjećene web stranice croatia.hr“, izjavio je direktor HTZ-a Kristjan Staničić, nadodavši kako se zbog odličnih ovogodišnjih rezultata promocije kroz sport i za iduću godinu priprema program Sportska Hrvatska u sklopu kojeg će se podržati vrhunska sportska događanja u Hrvatskoj te provoditi promotivne aktivnosti u suradnji s međunarodno poznatim hrvatskim sportašima. U sklopu projekta Sportska Hrvatska već su podržani projekti i manifestacije poput biciklističke utrke Tour of Croatia, ATP Croatia Open Umag, Pannonian Challenge, Downhill UCI MTB Svjetski kup Mali Lošinj, svjetske regate TP52 Super Series koja se održala u Šibeniku i Zadru i dr.

Na 42. sazivu Turističkog vijeća donesen je prijedlog poziva za iskazivanje interesa za provedbu projekta Sportska Hrvatska u 2019. godini te prijedlog odluke o osnivanju Povjerenstva za Sportsku Hrvatsku.

Dodatno, na istom je sazivu donesen i prijedlog Odluke o marketinškim suradnjama s Hrvatskim olimpijskim odborom na projektu Sportska Hrvatska kao i Odluke o marketinškoj suradnji s Hrvatskim nogometnim i rukometnim savezima. U nadolazećem razdoblju, Hrvatska turistička zajednica tako će ostvariti četverogodišnju suradnju s Hrvatskim olimpijskim odborom za provedbu marketinške i PR suradnje  u projektu „Sportska destinacija Hrvatska“ kako bi se na tragu kvalitetne infrastrukture i prepoznatljivosti temeljene na uspjesima sportaša stvorio i isporučio inovativan proizvod usmjeren najvećim dijelom inozemnom sportskom tržištu. Isto tako, od 2019. do 2021. godine Hrvatska turistička zajednica i Hrvatski rukometni savez u cilju dodatnog jačanja brenda, ostvarit će suradnju kroz utakmice i nastupe koje će hrvatska muška seniorska rukometna reprezentacija odigrati u razdoblju trajanja ugovora.

Prijedlog suradnje, između ostalog, obuhvaća brendiranje sportske opreme znakom hrvatskog turizma, isticanje istoga na rukometnom igralištu na utakmicama u organizaciji HRS-a, te ostalim materijalima saveza, korištenje vizuala HRS-a te ostale aktivnosti vezane uz provedbu promotivnih aktivnosti HTZ-a. Dodatno, od kraja 2018. godine do kraja 2022. godine ostvarit će se i suradnja Hrvatskim nogometnim savezom koja će uključivati marketinške i PR aktivnosti vezane uz domaće utakmice i treninge na domaćem i inozemnom terenu.

Važnu ulogu u promociji imaju i direktori predstavništva Hrvatske turističke zajednice u svijetu, a na današnjem je sazivu Turističkog vijeća najavljena odluka o raspisivanju natječaja za pozicije direktora/direktorice predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Velikoj Britaniji sa sjedištem u Londonu te u Južnoj Koreji sa sjedištem u Seulu.

Dodatno, članovima Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice predstavljene su  informacije o tijeku sezone i stanju na tržištima za prvih deset mjeseci 2018. godine. Podsjećamo, prema podacima sustava eVisitor, koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima te nautičkom charteru (sustav eCrew), u Hrvatskoj je u razdoblju  od siječnja do kraja listopada ostvareno 19 milijuna dolazaka (+6%) i 104.3 milijuna noćenja (+4%).  

 


Reci što misliš!