Biznis

Rekordna turistička 2018. godina na Viru

Velika trojka virskog turizma su Slovenci, Mađari i Nijemci: Komercijalni turizam zabilježio je rast od 20 posto

Velika trojka virskog turizma su Slovenci, Mađari i Nijemci: Komercijalni turizam zabilježio je rast od 20 posto

Plasman otoka Vira na sedmu poziciju u Top 10 turističkih destinacija u Hrvatskoj bio je kruna rekordne 2018. godine u kojoj je ostvareno više od 2,5 milijuna noćenja i 155 tisuća dolazaka, a struktura ostvarenih noćenja na Viru govori kako su nakon Hrvata najviše noćili Slovenci (280.857) s rastom 27,5 posto, potom Nijemci (230.609) uz rast 29,8 posto te Mađari (177.715) uz povećanje od 33,1 posto.

Ovo su tri najjača virska emitivna tržišta sa značajno većom brojkom od 100 tisuća noćenja i rastom od 27 do 33 posto. Jedini koji se zasad približavaju velikoj virskoj turističkoj trojci su Slovaci (108.612), a onda slijede nacije ispod 100 tisuća: Češka (94.001), Poljska (65.975), Austrija (65.588), Bosna i Hercegovina (64.144) te Švedska (11.973) i Švicarska (11.098). Brojkama od 10 tisuća noćenja blizu su jedino Talijani (9.294) i Srbi (8.136). Velika trojka u noćenjima ima primat i u dolascima; najviše Mađari (23.558), pa Slovenci (18.292) i Nijemci (18.068). Mađari su poboljšali svoje prošlogodišnje rezultate u dolascima za 34,1 posto, dok su nešto skromniji Nijemci s 22,8 posto rasta i Slovenci s 21,7 posto boljim rezultatima. Slovaci (12.833) i Česi (10.202) zadržali su svoje pozicije iza nedodirljive trojke, dok su Bosanci i Hercegovci (9.005) nadmašili Poljake (7.821), Austrijance (5.500), Talijane (1.105) i desete Šveđane (847). Srbi (804) i Švicarci (666) najbliži su pratitelji deset najuspješnijih na Viru. 

Statistički pokazatelji virskog turizma govore dalje o porastu komercijalnog turizma za razdoblje 2018., i to za 20 posto u noćenjima (727.371 lani, godinu ranije 605.925) i 21,2 posto u dolascima (94.561 u 2018., a 78.085 u 2017.), ili ponovno najviše u Hrvatskoj. Noćenja u kategoriji komercijalnog smještaja predstavljaju 28,8 posto od ukupnog turističkog prometa izraženog noćenjima, dok dolasci u komercijalnom smještaju čine čak 60,9 posto od ukupne brojke dolazaka u 2018. Stranci su pritom ostvarili 81.609 dolazaka (86,3 posto), a domaći 12.952 (13,7 posto) u komercijalnom smještaju. U noćenjima su strani gosti još uspješniji: imali su 635.164 noćenja (87,3 posto), a domaći gosti 92.207 (12,7 posto). Turisti iz inozemstva ostvarili su više dolazaka na otok Vir nego domaći gosti i u nekomercijalnom turizmu, ali su domaći tradicionalno više noćili. U 2018. godini u ovoj kategoriji ostvareno je 1.799.145 noćenja s rastom od 22,2 posto (godinu ranije 1.471.861), ili 71,2 posto od ukupnog turističkog prometa izraženog noćenjima. Hrvati su imali 1.266.860 noćenja (70,4 posto), dok su stranci ostvarili 532.285 noćenja (29,6 posto). U nekomercijalnom smještaju ukupno je ostvareno 60.538 turističkih dolazaka s rastom 31 posto (lani 46.199) ili 39 posto od ukupnih dolazaka. Stranim gostima pripada 31.481 dolazaka (52 posto), dok su domaći vikendaši imali 29.057 dolazaka (48 posto). 

Vir i Zadar jedini preko 2 milijuna noćenja

Vir je sedma najbolja hrvatska, treća najbolja dalmatinska i prva županijska turistička destinacija iza Dubrovnika, Rovinja, Poreča, Medulina, Umaga i Splita u nacionalnih Top 10. Jedini je iz Zadarske županije u ovoj elitnoj skupini, a od ostalih županijskih destinacija u „top 50“ ušli su Zadar na 12. mjestu (2.007.426), Nin na 25. (1.310.129), Biograd na moru na 31. (1.081.075), Pag na 36. (1.009.593) i Pakoštane na 43. mjestu (784.413). Šest je destinacija iz Zadarske županije u ovoj skupini, dvije imaju preko dva milijuna (Vir, Zadar), a tri preko milijun noćenja (Nin, Biograd, Pag). 


Reci što misliš!