Biznis

Borsa internazionale del turismo

Vir se po peti put predstavio na turističkom sajmu u Milanu

Vir se po peti put predstavio na turističkom sajmu u Milanu

Broj talijanskih gostiju na Viru u neprekinutom je rastu, pa su u centru europske mode, dizajna i industrije djelatnici Vir turizma predstavili ljepote otoka

Mali jubilej proslavili su virski turistički djelatnici Mate Čulina i Srđan Liverić iz destinacijske kompanije Vir turizam na najvećem međunarodnom turističkom sajmu u Italiji: sudjelovanje na milanskom Borsa internazionale del turismo (BIT 2019.) bilo je peto uzastopno za Vir turizam, a proslavljeno je u društvu direktora Hrvatske turističke zajednice Kristjana Staničića. 

Direktor Staničić izrazio je zadovoljstvo virskim destinacijskim brendiranjem i nastojanjima da otok bude prepoznatljiv po uspješnom turizmu, o čemu svjedoči 2,5 milijuna noćenja u prošloj godini te sedmo mjesto među hrvatskim turističkim velikanima, kao i nebrojeni turistički rekordi rasta turističkog prometa. 

Pored direktora Staničića, s kojim je Liverić iz Turističke agencije Vir turizam dijelio studentske klupe na opatijskom Fakultetu za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, u društvu Virana našli su se generalna konzulica Republike Hrvatske u Milanu Iva Pavić, direktorica milanskog ureda HTZ-a Viviana Vukelić i izvršna direktorica Jadrolinije Vesna Vorkapić. Svi oni posjetili su HTZ-ov štand u Milanu na BIT-u, na kojemu prema ranijem dogovoru o suradnji djeluje i virska turistička delegacija, ali i TZ Splitsko-dalmatinske županije, TZ Kvarnera, TZ Grada Zagreba, Jadrolinija i Solo Croazia.

- Pronašli smo nove turističke partnere kako bi povećali broj talijanskih gostiju koji u sve većem broju dolaze na otok Vir, u čemu nam je posebno pomogla direktorica Vukelić. Italija je po noćenjima naše 11. emitivno turističko tržište, ali zbog tradicije i blizine ima puno veći potencijal - kaže šef agencije Vir turizma Čulina. 

Pokazuju to brojke iz 2016., 2017. i 2018. godine koje govore o neprekidnom rastu turista s druge strane Jadrana, odnosno većim dolascima i noćenjima nakon što se Vir u kontinuitetu počeo pojavljivati na talijanskom tržištu.  Tako je u 2018. zabilježeno 9.294 noćenja turista iz Italije što je povećanje od 23,6 posto (prije 7.520) te 1.105 turističkih dolazaka s povećanjem od 21 posto u odnosu na prethodnu godinu (913). Dvije godine ranije na otoku je zabilježeno 5.376 noćenja, pa je u te dvije turističke sezone ukupni rast noćenja čak 72,9 posto, dok je sa 711 dolazaka iz 2016. broj talijanskih gostiju u istom periodu ukupno narastao za 55,4 posto. 

Pored rasta turističkog prometa izraženog noćenjima i dolascima, porasla su i prosječna noćenja na destinaciji, pa smo od početka 2016. do kraja 2018. godine na Viru zabilježili prvo 7,56 prosječnih noćenja turista iz Italije, potom 8,23 i napokon 8,41. Značajno je također kako su Talijani po dolascima u 2018. godini ukupno deveto emitivno tržište, pa je za očekivati kako će vrlo skoro i u noćenjima ući među deset najjačih na otoku.   

- Potvrdili smo ranije uspostavljenu suradnju s brojnim turističkim agencijama i turoperatorima koji pokazuju sve intenzivnije zanimanje za otok. Kupcima smo, s druge strane, izravno radili turističku prezentaciju otoka Vira. Pokušavamo iskoristiti sva poznanstva koja smo stekli ranijih godina i Talijanima predstaviti ljepote cijelog otoka - prenosi Liverić iskustva iz Milana. 

Inače je milanski sajam BIT okrenut predstavljanju luksuzne i poslovne ponude turističkih proizvoda, nove tehnologije u turizmu i umjetnosti, kao i kulturi, eno-gastro ponudi, vjenčanjima te novim poslovima. 

Reci što misliš!