Biznis

razlika u cijenama

Valentinovo je u hrvatskom Muelleru bilo 90 posto skuplje nego u austrijskom

Valentinovo je u hrvatskom Muelleru bilo 90 posto skuplje nego u austrijskom

Blago svim partnerima austrijskih djevojaka i supruga koji su im za Valentinovo poklon odlučili kupiti u Mülleru jer su, sudeći prema informacijama iz kataloga dostupnih na internetu, za ovaj praznik zaljubljenih u odnosu na hrvatske i slovenske potrošače prošli 27, odnosno 40 posto jeftinije.

Zapanjujuća razlika u cijenama identičnih proizvoda, koji se prodaju u trgovinama istog trgovinskog lanca, vidljiva je iz posljednjih Müllerovih kataloga za Dan zaljubljenih koji se na domaćem tržištu predstavlja kao Mirisno Valentinovo, na slovenskom kao Ponudba za Valentinovo, dok austrijski prijevod glasi Valentins Angebote.

Posebna cijena

U sva tri kataloga vidi se da trgovine Müllera ove godine na hrvatskom, slovenskom i austrijskom tržištu nude iste parfeme, sve veličine 30 mililitara: Chloe Love story, Boss the scent for her, Lancome la vie est belle i Lancome Tresor.

Međutim, identični proizvodi ne podrazumijevaju identične cijene, a kamoli identične popuste i to, naravno, obavezno u korist zapadnoeuropskog, a na štetu balkanskog tržišta, na kojem je Valentinovo ove godine zapanjujuće skupo.

Evo konkretnih primjera.

Dok austrijski kupci ovaj Dan zaljubljenih Lancomov La vie est belle mogu kupiti za samo 39,95 eura, isti taj parfem u Müllerovim slovenskim trgovinama prodaje se po posebnoj promotivnoj cijeni od 69,99 eura dok u Hrvatskoj košta 366,90 kuna, odnosno 48,92 eura.

Slijedi potom specijalna ponuda Lancomova Tresora, opet po šarolikim cijenama: austrijska ponuda uključuje popust od 37 posto, pa tako košta 24,95 eura, slovenski potrošači mogu ga kupiti po posebnoj cijeni koja je za čak 25 eura viša nego u Austriji (košta 49,49 eura), dok je cijena u Müllerovim hrvatskim trgovinama ovo Valentinovo definirana na 48 eura.

Slična je priča i sa svim ostalim parfemima u posebnoj Valentinovskoj ponudi: Chloe Love story u austrijskom Mülleru prodaje se za 39,95 eura, u Sloveniji košta 49,99 eura, a u Hrvatskoj mu cijena za istu veličinu bočice iznosi 52 eura. Boss The scent for her u Sloveniji je 11 eura skuplji nego u Austriji, a u Hrvatskoj mu je cijena, pak, viša za 10 eura, odnosno 21 posto.

Peti parfem u katalozima nije usporediv jer je riječ o istom brandu, ali drugom parfemu.

Austrijski potrošači su u posebnoj valentinovskoj ponudi dobili mogućnost kupiti Davidoff Horizon od 30 mililitara po posebnoj cijeni od 19,95 eura, no slovenski i hrvatski potrošači mogu odabrati Davidoff Cool water wave koji se u Hrvatskoj prodaje za 26, a u Sloveniji za 29,99 eura.

Začuđujuće, u ovoj bitki s posebnim cijenama kraći kraj odnijeli su Slovenci na čije je tržište trgovina Müller plasirala proizvode s najvišim iznosima, i to uz službeno pojašnjenje koje su dali za slovenski dnevni list Žurnal 24.

“Zbog razlike u konkurenciji, davanjima i nabavnim cijenama, ponekad se dogodi da su pojedini proizvodi u nekim zemljama jeftiniji, a u drugima skuplji. Pri određivanju cijena obično se vodimo prosječnim cijenama karakterističnima za to tržište”, pojasnili su u Mülleru Slovenija.

Izloženi odgovornosti

Pojašnjenje istog problema Jutarnji list potražio je i u hrvatskom Mülleru, odnosno tvrtki Müller trgovine Zagreb, ali iz te tvrtke stiže zanimljiv odgovor.

“Na vaša pitanja poduzeće Müller trgovina Zagreb ne može odgovoriti. Činjenica je da vaša pitanja traže odgovore povezane s poslovnim tajnama koje se ne smiju otkrivati trećima. Predmetno bi poduzeće Müller trgovina Zagreb izložilo različitim vrstama odgovornosti”, stoji u službenom odgovoru.

Ono što je u cijeloj priči posebno zanimljivo jest činjenica da su domaći i slovenski potrošači u odnosu na austrijske zakinuti na nekoliko razina. Kao prvo, iz cijena u katalogu vidljivo je da su početne cijene parfema na austrijskom tržištu u startu znatno niže od cijena u Hrvatskoj ili Sloveniji, a onda se austrijskim potrošačima još na te niže cijene obračunavaju i veći popusti, što se u konačnici reflektira u izrazito velikim razlikama u konačnim, promotivnim cijenama.

Ilustracije radi, početna cijena Lancomova Tresora u Austriji jest 40, a u Hrvatskoj 65 eura, no austrijski kupci na Tresor dobivaju čak 37, a Hrvati samo 26 posto popusta. Prema tome, austrijski Tresor moguće je kupiti za samo 187, a onaj u Hrvatskoj za čak 359 kuna - čak 92 posto skuplje nego kod naših susjeda.

Društvo Potrošač: Nije protuzakonito, ali pokazuje što misle o našem tržištu

Kako je za Jutarnji list prokomentirao predsjednik društva Potrošač Igor Vujović, trgovine su slobodne svoje cijene formirati ovisno o tržišnim prilikama jer ih zakoni i propisi ne obvezuju na određivanje konačne vrijednosti njihovih artikala.

“Müller je očito zaključio da na hrvatskom tržištu nema prostora za popuste kao u zapadnim europskim zemljama, ali oni sami bi trebali pojasniti kako su došli do te računice. Svaka firma za sebe odlučuje je li joj stalo do pojedinog potrošača, ali iz toga se onda i najbolje vidi njihov stav o cijelom tržištu. Slična priča vrijedi i za mnoge druge proizvode, posebno automobile”, zaključuje Vujović.

Novac.hr


Reci što misliš!