Biznis

odlaze na jeftinije destinacije

Zbog porasta cijena, Hrvatska gubi bogate goste

Zbog porasta cijena, Hrvatska gubi bogate goste
Bojan Bogdanić

Sezona u nautičkom turizmu počela je već prije mjesec dana i traje najdulje, oko 8 mjeseci. Kakvu sezonu očekuju i jesu li Grci zbog državnih subvencija odvukli dio gostiju, jedno je od pitanja na koja su u Dobro jutro, Hrvatska na HRT-u odgovarali Robert Penda, pomoćnik u Ministarstvu turizma, Roko Vuletić, predsjednik Udruge nautičkog sektora pri HUP-u, i Sean Lisjak, predsjednik Udruženja marina pri HGK.

Pende kaže da je nautička sezona tek počela, za sada je zadovoljan i očekuje da će sezona biti na razini prošlogodišnje.

"Podaci s terena i nisu tako sjajni"

Vuletić je rekao da prema informacijama s terena, podaci i nisu tako sjajni. Od kolega koje imaju čarter agencije kaže da dobivaju informacije da je s nekih rastućih tržišta došlo do otkazivanja postojećih rezervacija zbog hrvatskih povećanja cijena, što je bio veliki trend posljednjih godina, iako je čarter najmanje dizao cijene s obzirom na rast ponude i konkurencije. 

Dodao je da gosti sve više traže paket-aranžmane i sve je manje klasičnih nautičkih gostiju. Gosti, kaže, žele imati cijeli paket od avionskih transfera i smještaja do gastronomske ponude, a sve je to poskupjelo, uključujući i vezove u marinama.

"U kombinaciji s najavljenom recesijom ljudi postaju malo oprezniji što se tiče potrošnje, žele upoznati nove destinacije, a Grčka i Turska trenutno jako rastu", kazao je. 

Lisjak je rekao da se ne boje otkazivanja rezervacija, nautika je, kaže, žilava djelatnost i u posljednjih 15 godina imamo kontinuitet. Dodao je da moramo biti oprezni jer su se otvorila nova tržišta koja su donedavno bila izbjegavana iz sigurnosnih i ostalih razloga. Smatra da možemo biti zadovoljni ako ostvarimo prošlogodišnje rezultate.

Većina zarade je prihod od vezova 

Rekao je da smo lani od turizma zaradili 860-ak milijuna kuna, a 72% je ostvareno od prihoda od veza, što smatra da nije dobro jer je ovih oko 30% izvanpansionska potrošnja u marinama. Dodao je kako treba naći način da se postojećim investitorima omogući da investiraju u marine, u tih 30-ak posto, kako bi izvanpansionska potrošnja u marinama bili 70-ak posto jer će se tada ostvariti značajniji rast prihoda. 

Napomenuo je da je zbog poskupljenja zabilježen određeni pad tranzita i dodao da moramo biti oprezni s politikom cijena te da bismo trebali biti što konkurentniji. 

Pende je rekao da što se tiče promidžbe, u prvom planu su nautika, nautički turizam i sportovi na moru. Osvrnuo se na potrošnju nautičara, kaže da vrlo dinamično raste. To su, kako kaže, najbolji potrošači. 

Vuletić smatra da treba pojačati promidžbene aktivnosti na novim tržištima - Austrija, Njemačka, Slovenija, Slovačka i Češka su naša tradicionalna tržišta, ali treba se okrenuti rastućem američkom ili skandinavskom tržištu.

Reci što misliš!