odlaze na jeftinije destinacije
Zbog porasta cijena, Hrvatska gubi bogate goste
Sezona u nautičkom turizmu počela je već prije mjesec dana i traje najdulje, oko 8 mjeseci. Kakvu sezonu očekuju i jesu li Grci zbog državnih subvencija odvukli dio gostiju, jedno je od pitanja na koja su u Dobro jutro, Hrvatska na HRT-u odgovarali Robert Penda, pomoćnik u Ministarstvu turizma, Roko Vuletić, predsjednik Udruge nautičkog sektora pri HUP-u, i Sean Lisjak, predsjednik Udruženja marina pri HGK.
Pende kaže da je nautička sezona tek počela, za sada je zadovoljan i očekuje da će sezona biti na razini prošlogodišnje.
"Podaci s terena i nisu tako sjajni"
Vuletić je rekao da prema informacijama s terena, podaci i
nisu tako sjajni. Od kolega koje imaju čarter agencije kaže da
dobivaju informacije da je s nekih rastućih tržišta došlo do
otkazivanja postojećih rezervacija zbog hrvatskih povećanja
cijena, što je bio veliki trend posljednjih godina, iako je
čarter najmanje dizao cijene s obzirom na rast ponude i
konkurencije.
Dodao je da gosti sve više traže paket-aranžmane i sve je manje
klasičnih nautičkih gostiju. Gosti, kaže, žele imati cijeli paket
od avionskih transfera i smještaja do gastronomske ponude, a sve
je to poskupjelo, uključujući i vezove u marinama.
"U kombinaciji s najavljenom recesijom ljudi postaju malo
oprezniji što se tiče potrošnje, žele upoznati nove destinacije,
a Grčka i Turska trenutno jako rastu", kazao je.
Lisjak je rekao da se ne boje otkazivanja rezervacija,
nautika je, kaže, žilava djelatnost i u posljednjih 15 godina
imamo kontinuitet. Dodao je da moramo biti oprezni jer su se
otvorila nova tržišta koja su donedavno bila izbjegavana iz
sigurnosnih i ostalih razloga. Smatra da možemo biti
zadovoljni ako ostvarimo prošlogodišnje rezultate.
Većina zarade je prihod od vezova
Rekao je da smo lani od turizma zaradili 860-ak milijuna kuna, a
72% je ostvareno od prihoda od veza, što smatra da nije dobro jer
je ovih oko 30% izvanpansionska potrošnja u marinama. Dodao je
kako treba naći način da se postojećim investitorima omogući da
investiraju u marine, u tih 30-ak posto, kako bi izvanpansionska
potrošnja u marinama bili 70-ak posto jer će se tada ostvariti
značajniji rast prihoda.
Napomenuo je da je zbog poskupljenja zabilježen određeni pad
tranzita i dodao da moramo biti oprezni s politikom cijena te da
bismo trebali biti što konkurentniji.
Pende je rekao da što se tiče promidžbe, u prvom planu su
nautika, nautički turizam i sportovi na moru. Osvrnuo se na
potrošnju nautičara, kaže da vrlo dinamično raste. To su, kako
kaže, najbolji potrošači.
Vuletić smatra da treba pojačati promidžbene aktivnosti na novim
tržištima - Austrija, Njemačka, Slovenija, Slovačka i Češka su
naša tradicionalna tržišta, ali treba se okrenuti rastućem
američkom ili skandinavskom tržištu.
Izdvojeno
-
Braća Anton i Patrik Lončarić nisu se uspjeli plasirati u polufinale dvojaca na pariće na Europskom prvenstvu u veslanju koje se održava u mađarskom Szegedu.
-
Zlatni džepni sat pronađen uz tijelo najbogatijeg čovjeka na Titanicu mogao bi na dražbi postići cijenu od 175.000 eura.
-
Šesto izdanje Exitovog Sea Star Festivala, koji će se održati u Umagu od 23. do 26. svibnja, zaokružilo je svoj vrući techno program Electronic Paradise u kojem će se headlinerima ARTBAT-u, Debori De Luca, Hot Since 82 i Victoriji pridružiti 21 artist, najavio je organizator festivala.
-
U subotu, 27. travnja 2024 uvodi se dodatna trajektna linija 435 Zadar (Gaženica) - Bršanj na Ižu sa polaskom iz luke Zadar (Gaženica) u 19:00 sati te povratak iz luke Bršanj u 20:30 sati.
Reci što misliš!