Biznis

analiza "propalog" turizma

Tomislav Fain: Dosegli smo maksimum, a rasti ćemo u predsezoni i postsezoni

Tomislav Fain: Dosegli smo maksimum, a rasti ćemo u predsezoni i postsezoni
Dino Stanin/PIXSELL

Tomislav Fain govori o rezultatima ovogodišnje turističke sezone ali i o „crnom tržištu“, posebno u sektoru privatnih iznajmljivača, na koje on upozorava od kada je predsjednik Udruge

Tomislav Fain, predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA), poduzetnik iz Zadra, turistički je djelanik „šiokog spektra“: osim što je vlasnik putničke agencije Terra Travel, suvlasnik je i ugostiteljske kuće Cidaris iz Zadra i Zadar outdoor festivala, te član Turističkog vijeća Turističke zajednice Zadra i Zadarske županije, ali i predstavnik županije u Turističkom vijeću Hrvatske turističke zajednice.

Tomislav Fain govori o rezultatima ovogodišnje turističke sezone ali i o „crnom tržištu“, posebno u sektoru privatnih iznajmljivača, na koje on upozorava od kada je predsjednik Udruge za net.hr.

- Rekao sam da će sezona biti na razini prošle, ali da će ove godine većina turističkog sektora biti nezadovoljna i točno se to i događa. Razlog nezadovoljstvu je ponuda koja u svim segmentima, osim u hotelskom smještaju, svake godine raste 10-20 posto, a nemoguće je po tim stopama rasti u dolascima i noćenjima.  Svatko tko realno promišlja o turizmu svjestan je da nije normalno da svake godine rastemo 5-10 posto bez obzira što se događa u konkurentskim zemljama. Mi smo u određenim dijelovima sezone dosegli maksimum i rast u budućnosti možemo očekivati u predsezoni i postsezoni i mislim da se trebamo tome i okrenuti, na tome raditi. Ako se vratimo na kolovoz prije dvije godine prošle naći ćemo na hrpe natpisa i tekstova u medijima s naslovima tima „Pucamo po šavovima“, „overturizam“ itd. Htio bi posjetiti da smo tada gledajući brojke imali manje turista nego ih imamo ove godine, kazao je Fain.

Privatni smještaj je kod nas tradicija, ali tradicija koja je evoluirala, pojašnjava. Dio privatnog smještaja je evoluirao u pozitivnom smjeru, a dio u totalno negativnom, kaže Fain:

- Kada pričamo o pozitivnom djelu to je onaj dio gdje možemo reći da su iznajmljivači uredili svoje apartmane, digli uslugu na višu razinu, gdje se iznajmljivači domaćini u punom smislu te riječi. Oni dočekuju goste, brinu o njima, savjetuju ih, tijekom boravka ih počaste večerom, gostima pružaju onaj pravi domaćinski doživljaj. U pozitivnu stranu priče svakako ulaze i vile s bazenom gdje gosti imaju svoj potpuni mir. A negativni dio su apartmani koji su iz raznih razloga ostali u ranim sedamdesetima prošlog stoljeća, ali i oni koji iznajmljuju apartmane „na daljinu“, tj. gostu pošalju šifru od ulaznih vrata i račun na koji će uplatiti najamninu. Naravno oni prvi nemaju problema s punjenjem apartmana, a ovi drugi imaju i imat će svake godine sve više.

Siguran je da trend otvaranja novih apartmana neće stati, vjerojatno će ipak malo usporiti.

- Svatko tko misli ulagati u apartmane sada treba dobro promisliti, jer definitivno je u tom segmentu ponuda višestruko nadišla potražnju.  Što se tiče razvoja turizma to je preširoka tema i teško ju je staviti u dvije rečenice, iako je Hrvatska mala, puna je raznolikosti. Nešto što je dobro u Zadru, nije dobro u Dubrovniku, nešto što odgovara u Zagrebu sigurno ne odgovara na Dugom otoku. Generalno sigurno bi puno dobili s povećanjem hotelskog smještaja i mislim da to vrijedi za cijelu Hrvatsku.


Reci što misliš!

  Vezane vijesti