Crna Kronika

kod tri sestrice

U zadarskom kanalu teško ozlijeđena nautičarka

U zadarskom kanalu teško ozlijeđena nautičarka

O događaju je obaviještena Lučka kapetanija Zadar i Pomorska policija Zadar, čiji su službenici obavili očevid na jedrilici i brodskom tenderu te uzeli izjavu supruga ozljeđene, koji je izjavio kako se njegova supruga ozljedila prilikom pada sa plovila u more, pri čemu je zadobila ozljede od pogonskog vijka.

Službenici Nacionalne središnjice za usklađivanje traganja i spašavanja na moru (MRCC Rijeka) izvijestili su resorno Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture o koordiniranim spasilačkim akcijama te o događajima manjeg intenziteta tijekom prethodnoga dana u više područja nadzora sigurnosti plovidbe.

LK ZADAR

Iz sjevero-istočnog dijela Zadarskog arhipelaga, kod Tri sestrice, nedaleko otoka Rivanj i Sestrunj jučer, 20. srpnja u 13.43h službenici MRCC Rijeka su, putem Obalne radio postaje, zaprimili dojavu od K.M., voditelja te ujedno vlasnika jedrilice 'Soul mate', o teškoj ozljedi njegove supruge, S.M., koji je zatražio da se organizira medicinski prihvat ozljeđene u Viru, kamo je već plovio brodskim tenderom u trenutku dojave.

Službenici MRCC Rijeka odmah su angažirali djelatnike Hitne medicinske pomoći, koji su ozljeđenu u 14.30h preuzeli u Viru u daljnje postupanje prema Općoj bolnici Zadar.

O događaju je obaviještena Lučka kapetanija Zadar i Pomorska policija Zadar, čiji su službenici obavili očevid na jedrilici i brodskom tenderu te uzeli izjavu supruga ozljeđene, koji je izjavio kako se njegova supruga ozljedila prilikom pada sa plovila u more, pri čemu je zadobila ozljede od pogonskog vijka.

Detalji o ovoj pomorskoj nesreći dalje će se komunicirati iz nadležnosti Policijske uprave Zadarske.

Istoga dana u 07.40h, službenici MRCC Rijeka zaprimili su dojavu posade jedrilice u charteru, imena 'Lucija Dream', o udaru jarbolom u  most Mali Ždrelac.

Nakon što je u MRCC Rijeka potvrđeno da nitko od 6 članova posade, svi državljani Republike Francuske, nisu ozljeđeni i da nema opasnosti od potonuća, iz MRCC Rijeka o događaju je obaviješten vlasnik, domaća charter tvrtka, kojoj je naloženo organizirati komercijalno spašavanje jedrilice, a na poziciju nezgode angažirani su službenici Lučke kapetanije Zadar, koji su osiguravali poziciju pomorske nezgode, odnosno, uspostavili su privremenu regulaciju pomorskoga prometa. Nakon uklanjanja jedrilice od mosta, službenici LK Zadar pregledali su plovilo i nakon što su ustanovili da nisu nastupila strukturna oštećenja,  jedrilici je odobrena daljnja samostalna plovidba te je ponovno upostavljen redovni pomorski promet ispod mosta Mali Ždrelac.

LK SPLIT

U području nadzora sigurnosti plovidbe Lučka kapetanija Split, jučer se dogodila se pomorska nesreća potonuća privatne motorne jahte, bez ozljeđenih.

Službenici MRCC Rijeka jučer, 20. srpnja u 16.10h zaprimili su dojavu od voditelja motorne jahte imena 'Wish', duljine 12 metara, o prodoru mora u potpalublje te potpunom otkazivanju svih električnih i elektroničkih  uređaja na brodici. Motorna jahta u havariji, sa ukupno 3 člana posade u trenutku dojave nalazila se 4-5 nautičkih milja od uvale Pokrivenik, na otoku Hvaru. S obzirom da je voditelj motorne jahte potvrdio da nema ozlijeđenih članova posade, a uvjeti na moru bili su povoljni, iz MRCC Rijeka od događaju je obaviještena Lučka kapetanija Split, a prema poziciji havarije angažirana je tvrtka za pružanje komercijalne pomoći plovilima, čija brodica je u 16.35h isplovila iz baze na otoku Visu.

Nedugo potom, u 17.15h u MRCC Rijeka zaprimljen je poziv pogibelji od strane zapovjednika motornoga broda 'Duje', koji je prijavio da obavlja spašavanje članova posade tonuće motorne jahte imena 'Amore 1', u sjevero-istočnom dijelu Splitskog akvatorija.

Prema poziciji pomorske nesreće odmah su isplovili službenici Lučka kapetanije Split i Lučke ispostave Milna, koji su po dolasku prekrcali 5 brodolomaca na spasilačku brodicu LI Milna, među kojima, srećom, nitko nije ozljeđen. 

Havarirana jahta 'Amore 1', tipa 'Feretti 52' ostala je plutati pramčanim dijelom iznad površine mora, o čemu je obaviješten vlasnik, domaća charter tvrtka, kojoj je naloženo poduzeti komercijalno spašavanje i uklanjanje havarirane brodice sa pozicije nesreće, u što kraćem roku.

Službenici LK Split i LI Milna vizualnim pregledom ustanovili su da nema onečišćenja mora, no s obzirom da je u spremnicima preostalo oko 500 litara pogonskoga goriva tipa diesel, iz MRCC Rijeka angažirana je tvrka za pružanje komercijalnih usluga sprječavanja i uklanjanja onečišćenja mora i morskog okoliša.

U 19.30h službenici Lučke kapetanije Split u koordinaciji sa vlasnikom havarirane i naplavljene brodice organizirali su spašavanje iste od potpunog potonuća tegljenjem prema uvali Smrka.

Očevid o uzrocima ove pomorske nesreće i potonuća brodice provode službenici Lučke ispostave Milna.


 

​​​​

Reci što misliš!