Događaji

Otkaz zbog pršuta

Interspar: Koliko pršuta djelatnik mora uzeti, a da to ne bi bila krađa?

Interspar: Koliko pršuta djelatnik mora uzeti, a da to ne bi bila krađa?

Općinski sud u Zadru vratio je na posao djelatnicu zadarskog Interspara Suzanu Š. koja je u rujnu dobila otkaz pod obrazloženjem da je za vrijeme radnog vremena pojela sendvič s pršutom koji nije platila.

Radilo se o dva lista pršuta u kruhu koje je Suzana Š. pojela usred smjene u zadarskom Intersparu još 17. rujna. Cijeli je taj dan, kako je izjavila na sudu, imala puno posla jer je došla nova roba, prekrcavala robu s paleta i istodobno posluživala mušterije. A pred kraj smjene došlo joj je loše jer do tada nije ništa jela pa je uzela dva lista pršuta, stavila u kruh i pojela, priznala je „zločin" prodavačica na Sudu.

Za desetak dana uručen joj je izvanredni otkaz, a kao razlog navedeno je da je radnica pojela sendvič s pršutom koji nije prethodno platila, te da je njenim postupkom u pitanje dovedeno zdravlje kupaca jer je pršut uzimala golim rukama.

Iako je otkaz dobila 29. rujna, već na Badnjak sudac Tomislav Šimić donio je presudu kojom je otkaz radnici proglasio nedopuštenim i donio rješenje da se Suzanu S. vrati na posao uz isplatu zaostalih plaća.

Iz Interspara su medijima poslali priopćenje oko cijelog slučaja, navodeđi da tvrtka sankcionira svaku krađu jer se prvenstveno radi o gubitku povjerenja prema djelatniku bez obzira na vrijednost ukradene robe.

"Koliko šnita je krađa?"

"Pokušaj otuđenja imovine poslodavca, čak i kada se radi o maloj vrijednosti, ima za posljedicu gubitak povjerenja druge ugovorne strane i i predstavlja povredu obveze iz radnog odnosa prema Zakonu o radu. Tako niti jedan poslodavac nije dužan trpjeti u radnom procesu radnika u kojega opravdano nema povjerenja i koji mu svojim postupcima nanosi štetu, te koji bi i u buduće mogao jednako tako postupati i kršiti svoje obveze iz ugovora o radu", stoji u pismu.

"Spar Hrvatska tijekom svoje 10-godišnje nazočnosti na hrvatskom tržištu pokazaje izuzetnu socijalnu osjetljivost te je svojim djelima pokazao da vodi brigu o lokalnoj zajednici, pogotovo o nemoćnima i ugroženima", navode.

Svoje priopćenje tvrtka je zaključila s nekoliko retoričkih pitanja. Tako se uprava tvrtke pita koliko pršuta djelatnik mora uzeti da bi to bilo opravdano okarakterizirano kao krađa te ima li svaki zaposlenik Interspara isto tako pravo uzeti dvije šnite pršuta kada je gladan, pitaju i koliko puta si djelatnik može uzeti dvije šnite pršuta, jednom ili svaki dan te bi li se promrzli djelatnik u trgovini tekstila snašao i ugrijao vestom koja stoji u izlogu.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.