Događaji

Projekt udruge Cinaz

Može li se deset dana bez ekrana?

Može li se deset dana bez ekrana?

Možete li deset dana bez ekrana? Bez mobitela, televizora, kompjutera? ''Deset dana bez ekrana'' program je koji se već 4 godine provodi u osnovnim školama, a krenuo je iz Zadra.

Udruga CINAZ, koja se bavi izvannastavnim i izvanškolskim aktivnostima, projekt je pokrenula u studenome 2008. godine u suradnji sa Xavierom Remyem, direktorom škole Ec Ziegelwasser i administratorom Centralne Službe Bas Rhin iz Francuske te Hrvatsko-francuskom udrugom u Zadru.

Cilj projekta je potaknuti učenike osnovnih škola na selektivno korištenje medija u razdoblju od deset dana. To znači učenici apstiniraju od svih medijskih sadržaja s posebnim naglaskom na sadržaje koji nisu obrazovnog karaktera.

S Moranom Rogić, koordinatoricom udruge, koju vodi prof. dr. Zlatko Miliša, porazgovarali smo o projektu.

Jučer su u Zadru boravili učenici 6. i 7. razreda osnovne škole Majstora Radovana iz Trogira, s pedagoginjom Marijanom Dražić i knjižničarem Vergilom Jureškinom. Škola je učenike nagradila izletom u Zadar. ''Učenici su nas posjetili u našim prostorijama, upoznali smo ih s radom udruge i proveli kroz Zadar. Drago nam je vidjeti mlade ljude koji imaju motivaciju za sudjelovanje u jednom takvom projektu'', kazala nam je Rogić.

Ovaj je program provelo ukupno 11 škola u Hrvatskoj, od kojih 4 u Zadru, a nedavno je zaživio i u Zagrebu i Delnicama. Projekt se provodi na nacionalnom nivou i prvi je takve naravi u Hrvatskoj. Predstavlja se i dalje, a Rogić napominje da bi bilo dobro kada bi škole svake godine provodile projekt. Ove godine ''Deset dana bez ekrana'' provodit će 20 škola u Hrvatskoj.

Nije nužno ''apstinirati'' deset dana, može to biti sedam ili pet dana, dovoljno je smanjiti vrijeme provedeno uz ekrane kako bi se poboljšala komunikacija među učenicima i između roditelja i djece. Naime, osim što se ekrana odriču djeca, potrebna je i suradnja roditelja. Rogić nam kaže kako roditeljima to pada još teže nego njihovoj djeci.

Kada je riječ o aktivnostima kojima se bave kada nema ekrana, velik broj sudionika projekta okreće se knjizi, šetnji, društvenim igrama. ''Jako je pozitivno čuti kako su neki roditelji naučili ručati s djecom bez upaljenog televizora'', zaključuje Rogić.

Nedavno objavljena CINAZ-ova knjiga ''Tamna strana ekrana'' sadrži i detaljan vodič za one koji žele provesti projekt u školama, uz evaluaciju projekta.

U Hrvatskoj su u većini slučajeva djeca zbog svoje neaktivnosti vezana uz ekrane. Ona nisu zaštićena od prevelikog medijskog konzumiranja. Iz tog razloga trebaju nam ovakvi projekti, u konačnom cilju stjecanja medijskih kompetencija za roditelje, nastavnike i učenike.

Zainteresirani? Javite se udruzi Cinaz ili jednostavno - ugasite ekrane.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.