DUBROVAČKI KAPETAN 'Strašno je što su obustavili potragu, ali siguran sam da je kapetan Miškić živ ako se dokopao splavi'

Autor: Vedran Salvia Autori fotografija: Facebook
Ovu situaciju može u potpunosti razumjeti samo onaj tko je navegavo, riječi su kojima je umirovljeni dubrovački kapetan Ivica Đanko Zupčić prokomentirao situaciju oko potrage na Atlantiku za izgubljenim pomorcima među kojima je i hrvatski kapetan Dino Miškić. 

Zupčić je za Dubrovački dnevnik iznio svoja pomorska iskustva, koja je tako pokušao prenijeti na samu potragu za kapetanom Miškićem i njegovom posadom.

Podsjetimo, tegljač Bourbon Rhode potonuo je još 26. rujna, u oluji povezanoj s uraganom Lorenzo. Bio je na putu prema Gvajani, a problemi su počeli na Atlantiku. Spašena su tri člana posade, dok su pronađena i četiri tijela poginulih pomoraca. Za sedmoricom, među kojima je i šibenski kapetan Dino Miškić, još se traga.

-  Čitam svašta na portalima. Neki koji komentiraju se razumiju, neki se ne razumiju. Sad tu ima 101 teorija. Govore da je brod bio slab, loš. To je takozvani "supplier", dakle kao neki opskrbni brod. Relativno malen brod. Čuli smo da je bio na popravku od dva tjedna prije nego je isplovio prema Srednjoj Americi. Mi ne znamo, mi ne možemo znati je li isplovio uslijed žurbe, jesu li izvršeni svi popravci. Čuli smo priču i da nije imao goriva. Sad su sve to naklapanja. Istinu ćemo doznati samo kad ako Bog da pronađu sedmoricu pomoraca. Također, netko je tom i takvom brodu potpisao papire. Morat će se provjeriti je li imao uredne papire za isplovljavanje.  - rekao je Zupčić.

Dodaje kako je važna i brzina broda, ali ističe kako se očito nevrijeme nije moglo izbjeći.

- Takvo nevrijeme se događalo i meni, događa se tu i pokušava to izbjeći kako najbolje znaš. Kako vidimo u medijima, protok vode je bio s krmene strane broda, vidjeli smo njegovu sliku, ima nisku krmu, ako je more prvo ušlo u strojarnicu, tada je to najteže. To su valovi od 15, pa i 20 metara. Zamislite, ugasio se stroj, isto kao pomoćni motori, u mraku ste, a valovi vam dolaze sa strane, a vi ste u nagibu od 40, 45 stupnjeva. Tada vam je džaba ma koliko god da imate iskustva i koliko god da ste pametni. - mišljenje je Zupčića.

Kaže da je sad tu pitanje splavi najvažnije od svega.

- No, zamislite kako je u takvim uvjetima teško splav baciti u more? Ona stoji na svojoj podlozi, na sedlu, to treba odvezati, dignuti spojke koje je drže uz postolje... Ona ima i konop kojeg trznete i splav padne skupa s oklopom u more, gdje se napuše i sve biva u redu. No, to je kad je vrijeme idealno. Kako to sve napraviti za vrijeme nevremena? - zapitao se kapetan Zupčič.

- Ima još jedna solucija. Splav ima hidrostatičnu kuku i dok brod tone ta kuka automatski presječe konop i splav ispluta na površinu. Daj Bože da su se dokopali te splavi. Ako jesu, onda još uvijek plutaju na Atlantiku.  No, teško je dok vi plutate u moru tek tako pristupiti splavi. - dodao je.

- Te splavi imaju rakete, ručne buktinje, litru i pol vode po osobi te energetske pločice hrane.  Ako je netko pametan unutra to se onda može raspodijeliti na jako puno dana. Nisam vidio kolike su splavi, govore za šest osoba, a postoje i one za dvadesetak ljudi. - rekao je.

Govori i kako je Atlantik golemo prostranstvo gdje takvu splav nije jednostavno naći.

- Pogotovo je teško ako je loša vidljivost. Govore da su ih snimili sateliti. Ali, jesu li oni uopće uočili splav ili nešto drugo? Sinoć smo čekali hoće li potraga uroditi brodom jer su svi krenuli prema lokaciji gdje je splav navodno uočena, ali sad se to više ne spominje. Što mi je čudno. - objasnio je.

- Greška je bila prekinuti potragu! Nije se to smjelo dogoditi, pogotovo ako se sumnjalo da su na splavi. Ne znam kome je to palo napamet, vjerojatno se radi o troškovima tu, a čuo sam i da je kompanija u gubicima. Očito je tu stvar para. - precizirao je.

- U svakom slučaju, uvjeren sam da je kapetan Dino s ostatkom svoje posade živ ako se dokopao splavi. Najvažnije je da ga nađu i da bude živ i zdrav. Takvo nešto psihički uništi čovjeka, ali bitno je da bude živ. Nadajmo se da se dokopao splavi. Sad tu ima puno priča, ali istina će se znati samo kad ih i ako ih nađu.- ponovio je Zupčić.

Govori kako je on navegavao 47 godina, od čega 25 godina kao kapetan.

- Bilo je fortunala, nevremena, u sebi sam toliko puta govorio: "Bože pomozi", ali srećom nikad nisam imao takvu havariju. Zahvalan sam Bogu. Navegavao sam cijeli život na Atlantskoj plovidbi, drugačije je gdje su naši ljudi, imaš u njih povjerenja i s takvima te nije strah izaći na more. Čujem da je kapetan za suradnike imao Ukrajince. Nemam ništa protiv njih, naravno. Ali, tko zna koliko su bili stručni i sposobni. Leko je navegat kad je more mirno, ali kako kažu, da je more uvijek mirno mogli bi navegati i fratri. Svakako, u takvim situacijama nevremena treba biti mirne glave, a mi sad i ne znamo je li Bourbon vršio pritisak na kapetana, jesu li ga forsirali. Jednom sam zapao u nevrijeme pa smo našli sklonište od sedam dana dok se nije smirilo, kad smo nastavili putovanje nitko nije galamio. Spasio si posadu, brod i teret. Nikakvo zlo nisi napravio.  Mi ne znamo u kakvoj je situaciji bio kapetan Miškić. Ali jedino je važno da ga nađu živog i zdravog. Onda ćemo sve znati. - zaključio je dubrovački umirovljeni kapetan Ivica Đanko Zupčić.

Popularni Članci