Izložba "Croatia je Hrvatska" srušila sve rekorde posjećenosti
Najposjećenija hrvatska izložba demantirala loše pokazatelje Eurostata o Hrvatima kao ljubiteljima kulture
Prema podacima Eurostata, statističkog ureda Europske unije, Hrvati se nalaze ispod prosjeka po posjećenosti kulturnih događanja.
U ovome dijelu Europe kulturne sadržaje najviše konzumiraju Slovenci, dok su na europskoj razini apsolutni pobjednici Islanđani sa čak 90 posto posjeta godišnje. S druge strane, Hrvatska je na dnu ljestvice sa skromnih 37 posto stanovnika koji posjete neki kulturni događaj, u odnosu na prosjek Europske unije koji iznosi 64 posto.
Ipak, kao pozitivan primjer u ovome negativnom trendu koji je vladao proteklih godina, ističe se upravo završena multimedijska i interaktivna izložba „Croatia je Hrvatska“, koju su u zagrebačkom tunelu Grič organizirali Croatia osiguranje i Turistička zajednica Grada Zagreba.
Riječ je o izložbi koja je razbila predrasude o Hrvatima kao naciji koja je nedovoljno zainteresirana za kulturu i povijest, budući da je privukla rekordnih 100.000 domaćih i stranih posjetitelja u samo 45 dana.
Postavši najposjećenijom izložbom godine dokazala je da standardni povijesni sadržaj predstavljen na neuobičajen, zanimljiv i interaktivan način može zainteresirati građane različitih generacija. Svojim neobičnim postavom, interaktivnošću – gdje su sami posjetitelji mogli izlagati svoje obiteljske uspomene te drukčijim pogledom na hrvatsku povijest zainteresirali su, ne samo domaću publiku i zagrebačke turiste, već su privukli pohvale i mjerodavnih svjetskih institucija.
„Izložba Croatia je Hrvatska predstavlja nesvakidašnji projekt koji je uspješno spojio kulturu i znanost te gospodarstvo i turizam. Lakši i pojednostavljeni pregled povijesti kojeg je na vrlo intrigantan način omogućila izložba dobar je temelj za razumijevanje prošlosti, što ujedno predstavlja osnovni preduvjet razumijevanja sadašnjosti i gradnje budućnosti“, rekla je pomoćnica ministrice kulture, doc. dr. sc. Iva Hraste Sočo.
Osim što je prikazala isprepletenu povijest Zagreba, Hrvatske i najstarije nacionalne osiguravateljne kompanije Croatia osiguranja u posljednje 133 godine, izložba je omogućila svim građanima sudjelovanje u kreiranju njezina sadržaja, a odaziv je bio rekordan.
Čak 5.370 fotografija građani su ustupili za potrebe izložbe, a na samoj izložbi su mogli sudjelovati u pokusima Nikole Tesle, posjetiti originalni plesnjak iz šezdesetih godina, proći kroz sklonište iz Drugog svjetskog rata, ali i uputiti poruke za budućnost.
„Kao jedan od interesantnijih elemenata ove atraktivne izložbe svakako bih izdvojio njezinu temeljnu postavku, odnosno činjenicu kako je službena povijest jednako važna kao i ona mala, osobna povijest običnih ljudi. Posebnost je izložbe upravo njezina poruka čitavom društvu o potrebi jedne vrste povezivanja, suosjećanja, čak konsolidacije oko toga da su svi akteri u društvu važni sa svojim povijestima“, istaknuo je istaknuti hrvatski teoretičar dizajna prof. dr. sc. Feđa Vukić.
Kako je ova izložba obilježila kulturnu sezonu grada te podigla razinu svijesti kod građana o kulturi slaže se i povjesničar umjetnosti Igor Zidić. “Nadam se da je izložba Croatia je Hrvatska zainteresirala javnost za buduće izložbe i slične kulturne događaje. Drago mi je da je izazvala velik odjek u javnosti jer smatram kako su kultura i sve aktivnosti povezane s njom odraz identiteta jednog naroda kojeg nikako ne smijemo zanemariti” rekao je Zidić.
Predsjednik Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, akademik Zvonko Kusić posebno se osvrnuo na njezin edukativan karakter. „Izložbe ovakvog tipa imaju neprocjenjivu edukativnu vrijednost. Posebnost ove izložbe svakako je u njezinoj inovativnosti, spoju tehnologije i klasičnog načina predstavljanja eksponata. Cilj kulture općenito, a potom i izložbe kao jednog vida njezine promocije, trebao bi biti poticanje i razvoj kritičkog mišljenja stanovništva te davanje drugačije perspektive o nekoj temi što je ova izložba svakako i uspjela.“, naglasio je akademik Kusić.
Dakle, očito su nužne kreativnost i inovativnost u načinu prezentacije ponude kulturnih sadržaja, što je ova izložba koju produkcijski potpisuju prof.dr.sc. Božo Skoko, Davor Bruketa i Damjan Geber, njihovi timovi iz Millenium promocije, Brigade te Bruketa&Žinić&Grey, kao i kustosi Hrvatskog povijesnog muzeja, potvrdila.
Vezane vijesti
-
Izložba "JASENIČANKE" prikazuje seriju minijaturnih krpenih lutaka koje predstavljaju žene Jasenica kako ih se sjeća njihova autorica koju od milja zovemo Baba, a koja zajedno sa svojom djecom čini kreativni tim pod nazivom "Baba Roga".
-
U subotu, 23. ožujka u Kneževoj palači otvorena je izložba radova „Likovni svijet različitosti”, u sklopu održavanja Festivala inkluzije.
-
Pandemija koronavirusa posebno je negativno utjecala na mlade zbog čega će sljedeća godina biti posvećena problemima s kojima se suočavaju, od uskraćivanja obrazovanja do porasta problema s mentalnim zdravljem, upozorili su europarlamentarci u raspravi o proglašenju 2022. Europskom godinom mladih.
-
Rezultati prve provedene nacionalne studije o dostupnosti socijalnih usluga pokazuju da pripadnici različitih ranjivih skupina u Hrvatskoj nemaju jednake šanse dobiti kvalitetne socijalne usluge, a dodatno su nejednakosti produbljene na regionalnoj i lokalnoj razini.
Izdvojeno
-
Domaćin je The Garden Resort u Tisnom, koji postaje Blissful Garden Resort, od 18. do 22. srpnja.
-
Pročitajte dnevni horoskop i doznajte što vam za današnji dan predkazuju zvijezde
-
Zadar Bike Magic tim, u „Mixed“ kategoriji, povećao je svoju prednost i utvrdio prvu poziciju. Karmen Skiljic i Tonko Čičin Šain stigli su u cilj s izvrsnim vremenom od 4:05:37!
-
Iako su to mogli učiniti unatrag devet dana, do petka još ni jedna politička stranka ili birači nisu Državnom izbornom povjerenstvu (DIP) dostavili kandidacijsku listu za europske izbore, krajnji rok za dostavu im je u utorak, 23. travnja u ponoć.
Reci što misliš!