Lifestyle

14.12. na novom kampusu predavanje

Deset američkih država u 30 dana - iskustvo Ivane Grcić

Najavljujemo predavanje Ivane Grcić, prvostupnice geografije SAD - deset saveznih država u 30 dana. Predavanje organiziraju Odjel za geografiju Sveučilišta u Zadru i Hrvatsko geografsko društvo – Zadar.

Kao što Ivana kaže: „Moja američka avantura započela je u Cape Mayu, NJ, mali gradić poznat po svojoj viktorijanskoj arhitekturi i popularno mjesto za odmor imućnijim obiteljima. Tri mjeseca prošla su poprilično radno, uz trenutke opuštanja na plaži, predivne zalaske sunca, te uz sve kvalitetnija druženja s novim prijateljima, američkim i europskim studentima. Prvi dani u SAD-u vjerojatno su šok za svakoga – klasični problemi poput jet laga, buđenje u gluho doba noći jer je u tvojoj glavi sat daleko unaprijed, do prilagodbe na svakodnevni engleski i samo engleski.

Nakon dva mjeseca rada, iscrpnog rada po 14 sati dnevno, napokon počinjem planirati svoje putovanje. Pišem na papir što sve želim vidjeti, kako doći do određenih lokacija, zbrajam troškove, tražim suputnike u obilasku nacionalnih parkova... I nakon odrađene sezone, rastanka s dobrim ljudima sa svih strana svijeta i nakon što sam sve 'Amere' oko sebe naučila gdje je ta naša mala Hrvatska, krećem na zasluženo putovanje.

Napuštam New Jersey nakon tri mjeseca i odlazim u New York. Šok. Jedini način kako opisati grad koji nikad ne spava. Dane provodim obilazeći svjetski poznate muzeje poput Metropolitan muzeja i Museum of Natural History, iznajmljujem biciklu i obilazim Central Park, prolazim pored Plaza hotela gdje je sniman Sam u kući, vozila sam se brodom oko Manhattana, Statue of Liberty i Ellis Island-a, šetala po Times Square-u, oko World Trade Centra i istraživala 9/11 Memorial & Museum. Prošetala sam Petom, Sedmom i svim drugim avenijama u NYC, popela sam se na Empire State Building i Top of the Rock. Nakon New York Cityja sljedeća stanica bila je Boston, grad znanja i inovacija. Zadnja postaja na East Coast-u bio je Franconia Notch State Park u New Hamsphiru. Uslijedio je let za Las Vegas gdje sam se našla sa još dvije Slovakinje, Poljakom i naravno, kolegom Jurićem s kojim sam cjelokupnu avanturu od početka do kraja pomno isplanirala i realizirala. Iznajmili smo auto i tu je krenuo najzanimljiviji dio putovanja. Krećemo na višesatnu vožnju kroz pustinju koja se proteže oko Vegasa. Prešli smo 2 300 kilometara u sedam dana, vozili se preko Route 66, prešli tri savezne države - Nevadu, Utahu i Arizonu. Popeli smo se na Angel's Landing u Zion National Parku, pješačili kroz Bryce Canyon, posjetili Horseshoe band, Vermillion Cliffs,  Monument Valley i Navajo Indian Reservation. Penjali smo se kroz nepregledna prostranstva Escalante Grand-Staircase National Monumenta, gubili se po pješčanim dinama, provlačili se kroz predivne Slot kanjone kao u filmu 127 sati i promatrali zalazak sunca u Grand Canyonu.

Vraćamo se u civilizaciju, povratak u Vegas. Kasina, glazba, preformanse na ulici, tisuće ljudi, grad zabave! Sljedećeg dana napuštamo Vegas i odlazimo u Los Angeles. Nekoliko dana provela sam razgledavajući Downtown i šetajući se Hollywood Boulevardom. Dani su prošli u iščekivanju leta za Havaje. Sletjeli smo u glavni grad Honolulu na otoku Oahu. Prva dva dana provela sam sunčajući se i surfajući na Waikiki plaži i odmarajući od iscrpnog puta koji je bio iza mene. Posjetila sam i Pearl Harbor, učila o povijesti, obišla cijeli Oahu otok, promatrala vulkan iz neposredne blizine, prošla pored mjesta gdje je Elvis Presley snimio film Blue Hawaii. Zadnja postaja pred povratak u stvarnost bio je San Francisco. Grad brežuljaka! Vožnja cable carom, promatranje aeroshowa iz Alcatraza, šetnja preko Golden Gate mosta.

Nakon četiri mjeseca, točnije 123 dana, 10 saveznih država, 8 letova, vraćam se napokon kući. Nakon predivno iskorištenog ljeta, moja želja za daljnjim razmjenama i sakupljanjem iskustava je samo narasla. Možda se na početku čini kao puno dokumentacije, puno posla, ali osjećaj da si sam svojim trudom i radom zaslužan za odlično iskustvo je neprocjenjiv!“

Predavanje će se održati na Novom kampusu 14. prosinca u 18 sati.

Ivana Grcić završila je srednju školu u Splitu, IV. gimnaziju Marko Marulić. Maturirala je 2012. godine s odličnim uspjehom. Iste godine upisuje prvu godinu studija Primijenjene geografije na Sveučilištu u Zadru. Uspješno je položila sve kolegije na preddiplomskoj razini s prosjekom ocjena 4,7.  Akademske godine 2016./2017. upisala je 2. godinu diplomskog studija kao redovni student. Tijekom 2013./2014., 2014./2015., 2015./2016., 2016./2017. primala je stipendiju grada Splita za izvrsnost. Tijekom školovanja na Odjelu za geografiju bila je demonstrator na kolegiju Geomorfologija, 2014. godine dobitnica je nagrade Federik Grisogono za ostvarene izvanredne rezultate na 1. godini preddiplomskog studija. U razdoblju od 10.6.2017. – 10.10.2017. sudjelovala je u Work&Travel USA programu.