Lifestyle

fitness i rekreacija

Deset minuta dnevno dovoljno je za mršavljenje

Deset minuta dnevno dovoljno je za mršavljenje

Jačanjem intenziteta vježbanja može skratiti vrijeme provedeno u tjelovježbi, dokazali su znanstvenici, pa nakon toga američki fitness stručnjaci preporučuju 10 minuta intenzivnog vježbanja dnevno za dobro zdravlje

Deset minuta vježbanja dovodi do stvarnih metaboličkih promjena u tijelu, kaže trenerica Liz Neporent i dodaje da to može pomoći i gubitku težine i smanjenju stresa te donijeti i druge koristi.

Američko udruženje za sportsku medicinu (ACSM) preporučuje odraslim osobama najmanje 150 minuta umjerenog vježbanja tjedno, no ACSM smatra prihvatljivim i kraće vježbanje od po najmanje desetak minuta.

Stručnjaci se nadaju da bi ovo rješenje moglo izbiti jedan od najčešćih argumenata kojima se u istraživanjima zdravstvenih navika opravdava nevježbanje, a to je nedostatak vremena.

Fitness stručnjaci preporučuju da se u deset minuta vježbanja kombiniraju vježbe kojima se jačaju mišići s vježbama za jačanje srca.

Dr. Carl Foster sa sveučilišta u Wisconsinu kaže da kratkotrajno intenzivno vježbanje donosi velike koristi mladim osobama te onima u dobroj kondiciji, ali podsjeća da za muškarce starije od 45 godina i žene starije od 55 intenzivno vježbanje nosi i rizike poput veće opasnosti od srčanog udara zbog neproporcionalno velikog opterećenja tijekom vježbanja.

Upozorava da intenzivnom vježbanju mora prethoditi barem šest mjeseci umjerenog kako bi se organizam pripremio na napore koje nosi intenzivnije vježbanje.

 

Reci što misliš!