Lifestyle

savjeti

Jednostavni trikovi za održavanje vitalnosti mozga

Jednostavni trikovi za održavanje vitalnosti mozga
@kjpargeter / Freepik

Manjak tjelovježbe, loša prehrana, pušenje i previše pornografije može sive stanice učiniti mlitavima. Bacite svoj mozak ponovo u pravu akciju...

 

Mentalna neaktivnost škodi ne samo pamćenju nego i sposobnosti rješavanja problema, a usto smanjuje volumen mozga, otkrivaju istraživanja. Zato se potrudite sačuvati zdrav um, ovako:

1. Strateško znojenje

Aktivan život može srezati rizik od opadanja kognitivnih sposobnosti za čak 38 posto, kažu australski znanstvenici. Kako vam raste broj otkucaja srca, poboljšava se cirkulacija te priljev krvi bogate hranjivim tvarima u mozak. To potiče rast novih moždanih stanica te očuvanje postojećih. Cilj: najmanje 30 minuta vježbanja 5 dana u tjednu.

2. Topljenje sala

Čuvate li vitkost, nećete otići na kvasinu. Za ljude s indeksom tjelesne mase (BMI) ispod 25 vjerojatnost kognitivnog propadanja manja je 29 posto od one kojoj se izlažu oni s BMI-jem 30 i više, navodi Journal of the American Heart Association. Vitki ljudi mogu biti osjetljiviji na hormon gladi leptin, koji jača sinapse u hipokampusu.

3. Kuhanje čaja

List Psychopharmacology objavio je studiju u kojoj su ljudi koji su popili napitak sa zelenim čajem na testu memorije imali 14 posto bolje rezultate nego oni koji ga nisu pili. Katehini iz zelenog čaja pridonose antioksidacijskoj zaštiti, što umanjuje oštećenje stanica. Još više ih sadrži japanski zeleni čaj matcha.

4. Razmišljanje pravom glavom

Previše razmišljanja pogrešnom glavom može uzrokovati znatno opadanje sposobnosti. Njemački su znanstvenici ustanovili da su tipovi koji gledaju tonu pornjava podložni smanjenju sive tvari te slabijim vezama između lijeve i desne polutke mozga. Zauzdavanjem te navike prisiljavate svoj mozak da se prilagodi drugoj rutini.

Nikad ne zaboravite Kako Se Ono Zove

Najbolji način da podatak ostane u sjećanju jest učiniti ga smislenim, kaže dr. Gary Small, osnivač i voditelj  centra za dugovječnost na UCLA. Najlakši način: učinite ga zabavnim. Kad sljedeći put nekog upoznate, usredotočite se na lice te osobe i zamijetite istaknuta svojstva poput kovrčave kose. Tada stvorite mentalnu sliku koja na jedinstven način povezuje to svojstvo i ime. Npr. ako se tip preziva Zima, zamislite zimsku kobasicu s kovrčavom perikom. Kad sljedeći put vidite tog tipa, bizarna bi slika trebala povući mnemotehnički okidač. “Redovito primjenjujte tu tehniku i pamćenje će vam postati učinkovitije”, kaže dr. Small.

Reci što misliš!