Lifestyle

osobni razvoj

Tri načina kako realizirati novogodišnje odluke

Tri načina kako realizirati novogodišnje odluke
Bojan Bogdanić

Tal Ben-Sahar, jedan od napoznatijih učitelja pozitivnog mišljenja na svijetu otkrio je kako da novogodišnje odluke koje si zadamo i ostvarimo u tri koraka.

 

Bliže nam se blagdani, a s njima i promišljanje o novogodišnjim odlukama za narednu godinu. Manje, više, svi poželimo isto, debljati se manje, vježbati više, riješiti se loših navika ili lošeg posla itd. Slaganje listi važnih odluka, svima nam dobro ide, ali zapinjemo na njihovoj realizaciji, a datum 'totalne životne transformacije' svaki puta bude pomaknut za sutra ili krećemo od sutra, a to sutra nikako da stigne. 

Većina stručnjaka slaže se da, ako želite trajnu promjenu, morate se pridržavati sljedeće tri stvari: podsjetnika, ponavljanja i rituala, a evo i zašto:  

1. Podsjetnici

Oni nam pomažu da ostanemo fokusirani na zadatke i ciljeve koje smo si zadali. Neki podsjetrnici jednostavnije su prirode, drugi su pak kompleksniji i kreativniji. Na primjer, ako želite živjeti zdravije, možete si odrediti podsjetnik i alarm na vašem pametnom telefonu koji će vas obavijestiti da je vrijeme za vježbanje ili posjet teretani, baš kao što bi vas obavijestio o sastanku s klijentom ili razbudio. Podsjetnik može biti motivirajući poster ili slika na vašem zidu ili fotografija na zaslonu telefona osoba koja vas najviše motivira da se promijenite. 

2. Rutina 

Rutinsko ponavljanje radnji koje ste si zadali ključno je za realizaciju vaše odluke. Ako u vašim novogodišnjim odlukama budete ustrajali samo prva dva, tri tjedna na početku 2019. , uzalud ste se trudili. Da bismo usvojili novi obrazac ponašanja, treba ga neprekidno ponavljati i neprekidno sami sebe psodsjećati na to da ga ponavljamo. Ako se na proces naviknemo, uspjeli smo kultivirati novi, zdraviji životni ritual. 

3. Rituali

Rituali su produkt podjsjetnika i ponavljanja. To se psihološki događa kada naš mozak uspostavi i prihvati novi obrazac ponašanja ili naviku. Na primjer, nakon mjesec, dva podsjećanja i ponavljanja, odlazak u teretanu neće vam više biti toliko naporna aktivnost na koju se morate prisiljavati, već novousvojena zdrava navika, poput pranja zubi. 

Svaki početak je težak, no s vremenom će vam biti laše. Ipak, imajte na umu dvije stvari. Prvo: manje je više. Nemojte si natovariti golemu listu novogodišnjih odluka koje nećete ispuniti, odaberite radije manji broj, jednu ili dvije i uložite sav svoj trud da ih se pridržavate. Drugo, nemojte se previše gristi ako ne uspijete.

Reci što misliš!