Lifestyle

nutricionisti znaju

Koliko je zdrav humus?

Koliko je zdrav humus?
Thinkstock

Iako ne postoji samo jedan recept, glavni sastojak humusa je slanutak. Ovaj namaz posljednjih godina postao je jako popularan zbog porasta prehrane u kojoj nema mesa, ali i zbog toga šte se sve više izbjegava gluten.

Jedna šalica slanutka sadrži oko 10 grama bjelančevina i oko 10 grama vlakana, što je 40 posto dnevnog minimalnog unosa. Također u sebi sadrži antioksidanse i nekoliko drugih ključnih tvari. Studija iz 2016. pokazala je da ljudi koji redovito konzumiraju slanutak i/ili humus imaju veći unos vlakana, folata, magnezija, kalija, željeza, vitamina A, E i C.  Također imaju niži indeks tjelesne mase (BMI) i manji obujam struka u odnosu na ljude koji ga ne konzumiraju, ali i 53 posto manje šanse za pretilost.

Vrlo je važan način na koji se humus priprema, u tradicionalnim receptima slanutak je u kombinaciji s drugim zdravim namirnicama kao što su maslinovo ulje, tahini, češnjak i limun. Čak i kad se radi o slatkoj varijanti puno je zdraviji od kolača ili sladoleda. 

Za samo nekoliko minuta možete napraviti domaći humus koji će sadržavati sve zdravenamirnice. Međutim, ako kupujete humus u trgovini provjerite što piše na pakiranju. Izbaberite onaj u kojem se nalazi ekstra djevičansko maslinovo ulje i koji ne sadrži dodatnu sol i konzervanse.

Zivotistil

Reci što misliš!