Ostalo / Intervjui

razgovor uoči koncerta

Gibonni: Pjesma nije egzaktna znanost, ona je stvar duše i svatko je ima pravo osjetiti na svoj način

Gibonni: Pjesma nije egzaktna znanost, ona je stvar duše i svatko je ima pravo osjetiti na svoj način

15. srpnja na pozornicu Ilirijinog Aquatic beach kluba dolazi jedno od najznačajnijih imena suvremene hrvatske glazbene scene. Uoči koncerta, porazgovarali smo sa Zlatanom Stipišićem Gibonnijem.

Na albumu Familija posebno se ističu dvije pjesme (Udica, Bella figura, bella pitura) koje se pažljivijem slušatelju mogu učiniti kao zasebne zaokružene cjeline svojim motivima, porukama i sl. Je li došlo do određenih pomaka u procesu stvaranja?

-To je dosta teško, kompleksno pitanje. Nisam nikada o tome razmišljao, pišem o stvarima koje osjećam i vjerojatno je prirodno da neke stvari ne vidiš isto s 20 ili sa 40 godina pa možda zato dolazi do nekih odmaka.

Iskreno, jako me veseli da ste to primijetili, iako ne doživljavam da je moj zadatak da se mijenjam, to valjda dođe prirodno samo od sebe.

Vaši spotovi također pletu priču kao i pjesme. Pogotovo su zanimljivi spotovi s albuma Judi, zviri i beštimje (1999.) kada ste surađivali sa Žarom Batinovićem, ali i spotovi s posljednjih albuma. Odakle inspiracija za kreiranje video priča?

-Video spot je klizav teren, vjerujem da je najkvalitetniji spot onaj koji slušatelj sam stvori u svojoj mašti svojom imaginacijom dok sluša moje pjesme. Nikad nisam želio utjecati na redatelje s kojima sam radio da se drže priče, već atmosfere. Nekad s loše ispričanom pričom u videu možeš upropastiti dobru pjesmu pa je onda bolje da ništa nije doslovno.

Najbolje što je Batinović napravio su Tempera, Judi, zviri i beštimje i Posoljeni zrak i razlivena tinta, Zdenko Bašić je odlično napravio Žeđam, Udicu i Vesla na vodi, Matko Petrić je napravio odlične spotove uživo. On je i sam glazbenik pa shvaća što se događa na sceni, zna s nekim kadrovima naglasiti što je u tom trenutku u pjesmi bitno. On je režirao Mirakul live, Kad sam nasamo s njom i Sreću. Točno se osjeti razlika kada vido spot režira čovjek koji je redatelj ili kada je redatelj i muzičar.

To je uvijek ispadne onda životnije i dinamičnije.

Oliver se, pri obradi njegove pjesme koju ste izvodili Vi i Elvis Stanić, na splitskom koncertu u listopadu prošle godine, našalio kako se on prvi put nalazi na Oliverovome koncertu. Pitate li se ponekad kako Vaši stihovi izgledaju promatrani tuđim očima?

-Znam da ljudi neke pjesme doživljavaju na svoj način, to je vjerojatno jedini ispravan način. Da se ljudi poistovjete s mojom pjesmom i nekom rečenicom koja im je posebno bliska i da je protumače na svoj način.

Tako da je sve zapravo ispravno.

Recimo, koliko god sam ljudi upoznao da vole pjesmu Zlatne godine svi je tumače na svoj način ili pjesmu Sreća. Svatko je u pravu.  Pjesma tome i služi, nije pjesma novinski izvještaj s pazara pa su pomidori 15, a krumpiri 7 kuna. Pjesma nije egzaktna znanost, nego stvar duše i svatko ima prvo osjetiti je na svoj način jer duša ima skroz drugačiju širinu nego racio.

Poznato je živopisnost splitske scene osamdesetih koja je dala mnoge glazbenike. Kako izgledaju druženja kada se okupi "stara ekipa", koje Vas uspomene vežu za to vrijeme?

-Sve uspomene su vezane za Dina Dvornika. Zato što njega više nema i svima nedostaje, osjeća se zaista velika praznina. Volim se vidjeti s Banom i sa svim muzičarima iz Daleke obale i sa Belanom, ali je jasno da jedan fali i koji je nenadoknadiv. Stvarno sam ga jako volio, svi su ga voljeli i na sve nas je imao jako veliki utjecaj.

Koncert 15. srpnja održava se u srcu ljeta i u posebnom ambijentu u Biogradu. Što pripremate za tu večer?

-Želim se najprije zahvaliti svim ljudima koji će doći, mi ćemo se zaista odužiti svim srcem i svim raspoloživim snagama. Jako me veseli taj koncert, već je dugo u pripremi i svirat ćemo sve ono što je bilo najbolje nekad i ono što je najbolje sada. Zato ne sumnjam da će biti izvrsno.

* Ulaznice za koncert mogu se kupiti online! *


Reci što misliš!