Ostalo / Intervjui

zadraninu nagrada Deloitte CE Fast 50

Mario Ivić: Budućnost Zadra je u IT-u!

Mario Ivić: Budućnost Zadra je u IT-u!

Mario Ivić, Zadranin koji je pokorio internet marketing, povodom jučerašnje dodjele nagrade Deloitte CE Fast 50 2018, za eZadar govori o IT sceni i što ona donosi našem gradu, te koji su svjetski trendovi u Internet marketingu!

 

Priča o Telumu, maloj zadarskoj tvrtki koja je ušla na listu pedeset najbrže rastućih tehnoloških kompanija u srednjoj Europi, već je bila zanimljiva vijest i možda bi samo to i ostala da Telum svoj eksplozivni rast nije nastavio.

Jučer je Danas se na prestižnoj listi Deloitte Central Europe Technology Fast 50, uz Rimac Automobile ili Infinum, zadarski Telum nalazi već treću godinu zaredom, time dokazujući da nije samo one-click-wonder, već tvrtka s kontinuiranim i stabilnim rastom te snažnom poslovnom vizijom. Telum je jedna od samo sedam hrvatskih tvrtki na toj listi, jedina iz Dalmacije i 100% zadarska, a kreator ovog zadarskoj uspjeha je Mario Ivić.

a52cdef5926bfe62995bdee7d9d1eb59.jpg?v=1Jučer je bila dodjela nagrada CE Fast 50 2018. Već treći put nosiš nagradu u Zadar. Kakvi su dojmovi s dodjele?

Bilo je odlično. Deloitte je ove godine napravio malo drugačiji koncept gdje je bilo više prilike za druženje sa ostalim dobitnicima kao i sa drugim poduzetnicima koji su prisustvovali dodjeli. Također, omogućili su da nekoliko startupa predstavi svoje ideje na samoj dodjeli te dobiju korisne savjete od ovogodišnjih Deloitte Fast 50 CE dobitnika.

Dakle, uspjeh u Zadru je moguć? Danas se Zadar percipira kao grad podređen turizmu, industrije odavno nema, u gradu buja tek proizvodnja apartmana i uslužnih djelatnosti koje opslužuju te apartmane: trgovina i namještaj. Ipak, dokazuje li Telumov uspjeh da se iz Zadra može voditi i druga vrsta posla?

Mario: Sigurno se može voditi i prava je šteta što u Zadru nema više tvrtki koji rade u IT sektoru jer je to ipak industrija koja jako brzo raste i pruža znatno veći povrat od turizma i turizmu srodnih djelatnosti. Mislim da je najveći razlog zašto Zadar u IT sektoru ipak zaostaje za gradovima kao što su Osijek, Varaždin ili Rijeka to što do nedavno nije bilo nikakvog studija računarstva ali i tu se stvari ipak mijenjaju na bolje.

Koliko je sam grad Zadar pomogao Telumu, u smislu stvaranja preduvjeta, poduzetničke klime ili poticaja?

Mario: Nismo se zapravo ni oslanjali na grad Zadar niti smo tražili poticaje tako da ih nismo niti dobili. Postoje ustanove u gradu i županiji koje rade na razvoju startup zajednice kroz projekte kao što su COIN ili poduzetnički inkubator i svakako ih treba pozdraviti kao i ljude koji te projekte guraju.

6d9af7ff8271aa175304cd18b0de82c1.jpg?v=1Koji su svjetski trendovi u Internet marketingu i planiraš li ih realizirati i u Zadru?

Mario: Umjetna inteligencija, big data, programmatic i native oglašavanje su važni svjetski trendovi. Mi sve navedeno razvijamo u Zadru i sigurno ćemo se u tom smislu širiti pa ako ima programera koji bi htjeli razvijati za navedene industrije, pozivamo ih da nam se jave.

Telum nije jedini tvoj uspjeh, autor si i začetnik Midas platforme. Danas, svaki korisnik interneta koji svrati bar na jedan od dvjesto najposjećenijih portala u Hrvatskoj i regiji zna za Midasov widget „Više s weba“ i kliknuo je na članke koje Midas preporučuje. Što je Midas, i kako se dogodilo da se taj proizvod danas nalazi na ekranu gotovo svakog korisnika interneta?

Mario: Midas je platforma koja pomaže portalima i oglašivačima da poboljšaju učinak na svojim web stranicama. Midas portalima prvenstveno pomaže kako bi povećali količinu i kvalitetu prometa na svojim web stranicama. Portalima u mreži činimo značajan udio u prometu a kvaliteta Midas prometa je znatno bolja od prometa s društvenih mreža ili plaćenih izvora. Oglašivačima omogućavamo da pristupe korisnicima u prirodnom, nenametljivom okružju. Midas je odvojena firma koju sam osnovao zajedno sa partnerima Svenom Čujićem i Sinišom Kahlinom. Sjedište firme je u Zagrebu ali se razvoj i dio internet specijalista nalaze u Zadru. Trenutno smo prisutni u 6 država, na više od 250 portala, poslužujemo preko 5 milijardi preporuka sadržaja mjesečno a brzo se širimo i dalje.

Što je zapravo nativno oglašavanje i koliko se u praksi razlikuje od klasičnog oglašavanja? U praksi Midas widgeta, ako čitamo članak o tenisu i na dnu tog članka su preporuke za čitanje i preporučeni oglasi, kako oglas o sušilici rublja plasirati kao nativan oglas?

Mario: Prvenstveno se radi o nenametljivim formatima u prirodnom okružju za korisnika. Mi ne radimo produkciju sadržaja koji se oglašava tako da je taj dio ipak na oglašivačima i njihovim kreativnim agencijama.

Ono što primjećujemo je da se svijest o nativnom oglašavanju znatno povećala pa su tako i kampanje koje oglašivači lansiraju sve bolje u smislu da pružaju puno kvalitetnog sadržaja za korisnike.

Osim što je platforma za nativno oglašavanje Midas je i vrlo jaka platforma za razmjenu uredničkog sadržaja. Koji su kriteriji po kojima Midas preporuča članke i kako to utječe na strukturu posjećenosti portala. Znamo kako je praćenje posjećenosti Internet članaka oblikovalo internet novinarstvo i kako se posjetitelja često manipulira s jeftinim psihološkim trikovima poput click-baita, samo da bi se dobilo njegov klik. Kako Midas može pomoći toj situaciji?

Mario: Midas kod oglasa i kod uredničkog sadržaja uzima jako puno parametara u obzir prije nego odluči što prikazati pojedinom korisniku u svakom trenutku. To je veliki izazov budući da je do sada gotovo 2 milijuna članaka prošlo kroz sustav te mjesečno poslužujemo preko 5 milijardi preporuka sadržaja na više od 250 portala. Uzimaju se razne značajke korisnika i sadržaja kao što su kvaliteta, lojalnost, tipa korisnika, interesi, kontekst članaka i još mnogi drugi.

Puno radimo na razvoju i Midas je sada pravo mjesto za programere koji žele raditi na najnovijim tehnologijama koje se u Hrvatskoj i okružju gotovo i ne koriste.

Internet nije jedino područje kojim se baviš. Nakon uspješnih projekata u tehnologiji, primakao si se moru, pa je tako Telum postao i turistička tvrtka?

Mario: Da, ove godine smo otvorili i mali kamp u Privlaci.

Tu se trudimo ponuditi kampistima bolje iskustvo pa tako i ciljamo na kampiste bolje platežne moći. Prva sezona je prošla jako dobro s obzirom da smo tek u lipnju krenuli a najave i rezervacije za slijedeću sezonu najavljuju sjajnu 2019. sezonu.

 

Reci što misliš!