Ostalo / Kolumne

sedmi pečat

The Nile Hilton Incident: Tvrdokorni krimi triler u jeku Arapskog proljeća

The Nile Hilton Incident: Tvrdokorni krimi triler u jeku Arapskog proljeća

Igrom slučaja ili ne, evo već drugi tjedan za redom na repertoaru domaćih kina se našao jedan krimi triler koji čudna li čuda ne dolazi iz tvornice snova (čitaj. Hollywood), već s druge strane oceana.

No, za razliku od većine modernih suhoparnih neo noir krimića pogođenih epidemijom neizbježnih klišeja, radnja ''The Nile Hilton Incidenta'' se događa u povijesno turbulentna vremena i vješto koketira s političkim filmom. 

Kao i svakog radnog dana, sudanska sobarica Salwa (M.Malek) gurala je svoja kolica ispunjena sredstvima za čišćenje uskim hodnicima elitnog Kairskog hotela 'Nile Hilton' kad je u određenom trenutku iz jedne od soba začula burnu raspravu muškarca i žene. Iz te iste sobe ubrzo izjuri uznemireni muškarac i stvari se primire.

Nakon kratke pauze, Salwa se ponovno vraćala hodnikom, no ovaj put je iz spomenute sobe začula ženski vrisak. Panično se skrila iza debelih zidova otkud je zapazila kako nesretnu sobu napušta neki sasvim drugi muškarac. 

U sobi je nakon odlaska misterioznog muškarca pronađen leš mlade djevojke, a istragu je po nalogu svojeg ujaka i načelnika policije (Y. Ali Maher) promptno preuzeo krim inspektor Noredin Mustafa (F. Fares).

The Nile Hilton Incident (2017)

Režija: Tarik Saleh

Uloge: Fares Fares, Mari Malek, Yasser Ali Maher, Ahmed Selim, Hania Amar, Mohamed Yousry…

Žanr: Kriminalistički, triler, drama

Trajanje: 106 min.

Prve informacije i tragovi su ga vodile k izuzetno moćnom građevinskom poduzetniku Shafiqu (A. Selim), no ubrzo mu je rečeno da se ostavi slučaja. Premda niti sam nije neko oličenje poštenja i pravde, Noredin ostane ustrajan u rješavanju slučaja…

Kad ovako na prvu baciš pogled na zaplet, sve djeluje dobro poznato, sažvakano, ispljunuto i reciklirano, ali ponavljam, ovo nije neki tipični holivudski triler upljuvak.

Možemo mi svakako povlačiti paralele s određenim žanrovskim naslovima, utjecaju istih i to je posve jasno, no autor filma nije ciljao na tipičnu priču o posrnulom detektivu (premda ovaj veći dio filma ne vadi cigaretu iz usta, puši travu i guta tablete uz pomoć cuge), već nas je odveo na nelagodan teren na tragu Polanskovog remek-djela ''Chinatown''.  

Korupcija, elitizam i turbulentna politička previranja (radnja se događa 2011. u samom jeku Arapskog proljeća) začinili su priču smještenu na sive ulice Kaira koji polako 'bubri' od nezadovoljstva mlađih naraštaja Egipćana. 

Noredin i kolege na TV-u pomalo nezainteresirano promatraju nerede u obližnjem Tunisu ne sluteći kako se isti scenarij kuha i u njihovom dvorištu. Njima je bitno jedino da su im džepovi ispunjeni mitom kojekakvih sitnih trgovaca i švercera, a kad se dogodi slučaj ubojstva u kojeg su upetljani određeni članovi višeg staleža, ulozi i gramzivost poprimaju još i veće razmjere.

Noredin (jako dobri Fares Fares) u svom tom kaosu nekako pronalazi moralni kompas koji je izgubio smrću supruge, ali jako brzo shvati kako se stvari mijenjaju.

Redatelj Tarik Saleh možda i jest rođen u Švedskoj (majka mu je Šveđanka), no itekako je upoznat s kulturom očevog mu Egipta, političkom situacijom i gotovo opipljivom klasnom borbom. Kad je to sve 'zamiješao' s onim najboljim sastojcima skandinavskih krimića (film je dakako švedske produkcije) i stvarnim događajima (priča je jednim dijelom inspirirana stvarnim ubojstvom libanonske pjevačice Suzanne Tamim), dobili smo puno više no što se moglo očekivati.

Ne čude stoga brojna priznanja s kojima se film do sad okitio (spomenut ću samo prošlogodišnju nagradu na prestižnom festivalu u Sundanceu) i bila bi prava šteta propustiti pogledati ovaj žanrovski prilično inovativan krimi triler kakve uistinu ne viđamo često.

OCJENA: 4/5


Reci što misliš!