Ostalo / Kolumne

sedmi pečat

Dogman: Lekcija o dresuri pasa i ljudi

Dogman: Lekcija o dresuri pasa i ljudi

Prošle subote su na radost mnogih filmofila objavljene dugoočekivane nominacije Europske Filmske Akademije. Bilo je tu nekih posve očekivanih naslova (primjerice ''Cold War''), ali također i onih koje je akademija gotovo u potpunosti zanemarila (prije svega ''Foxtrot'', ''Drvo divlje kruške'' i ''Utoya – July 22'').

 

Tko će na kraju ovogodišnje priče pobrati lovorike, saznat ćemo 15.12.-og na svečanoj ceremoniji u Sevilli (prijenos ćemo po prvi puta moći popratiti i na našoj nacionalnoj televiziji), a do tada ne bi bilo zgorega pogledati jednog od favorita, nadaleko hvaljeni ''Dogman'' proslavljenog talijanskog redatelja Mattea Garronea. 

Premda je spomenuti Garroneov film hrvatsku premijeru imao još tamo koncem kolovoza na festivalu u Vukovaru, idućeg četvrtka film konačno dolazi u domaća (odabrana, naravno) kina. Kolike su šanse da se Garrone i njegova ekipa iz Seville vrate s 'naramkom' nagrada, pročitajte u nastavku teksta.  

Marcello (M. Fonte) je vlasnik malog salona za pse imena ''Dogman'' smještenog u zapuštenoj periferiji Rima. U svojem skromnom salonu, Marcello marljivo dotjerava sve vrste 'čovjekovog najboljeg prijatelja' bilo da je riječ o ogromnom krvoločnom pitbul terijeru ili sitnoj čivavi i ima pristojan odnos sa stanovnicima te male, ali složne zajednice.

Harmonija biva narušena onog dana kad se iz zatvora vrati bivši boksač, lokalni razbijač i sitni kriminalac Simoncino (E.Pesce).

Dogman (2018)

Režija: Matteo Garrone

Uloge: Marcello Fonte, Edoardo Pesce, Nunzia Schiano, Adamo Dionisi, Francesco Acquaroli…

Žanr: Kriminalistički, drama

Trajanje: 102 min.

Marcello se sa svojom sitnom građom i plahom pojavom ne umije suprotstaviti Simoncinovoj silovitosti i agresiji te pokušava stvoriti svojevrstan prijateljski odnos s njim, no to ga samo dovede u neslućene probleme…

Matteo Garrone (''First Love'', ''Gomorrah'', ''Tale of Tales''…) se kroz posljednja dva desetljeća (i nešto sitno) prometnuo u jednog od najpriznatijih talijanskih redatelja današnjice i svi su na minulom festivalu u Cannesu s nestrpljenjem iščekivali njegov najnoviji film pošto, ruku na srce, izlet u bajkovite vode (op.a. ''Tale of Tales'') nije baš u potpunosti zadovoljio velika očekivanja. 

Ovog puta se Garrone vratio 'prizemljenijim' temama i likovima i priču pronašao u analima crne kronike. Njegov glavni protagonist je čovjek koji pokušava pronaći svoje mjesto pod suncem, krotiti najbrutalnija stvorenja i biti prihvaćen.

Najviše ljubavi posvećuje svojim dlakavim 'mušterijama' i kćeri koju viđa taman toliko koliko mu njegova bivša supruga dozvoljava. U zajednici je više prihvaćen kao neka ridikulozna pojava negoli ozbiljan član, no s povratkom brutalnog Simoncina nitko se izuzev njega ne usuđuje pozabaviti 'kroćenjem zvijeri'.

Naravno, prisilno druženje s takvom silovitom kreaturom Marcellu stvori gadne probleme i on iznevjeri zajednicu onog trena kad odluči radije 'odguliti' robiju negoli ga cinkariti policiji. Taj čin mu u potpunosti uništi život i postaje potpuno jasno kako će se u određenom trenutku plahi krotitelj životinja i sam transformirati u zvijer.

Ta alegorija se proteže kroz cijeli film i Garrone zna kako iznijeti takvu priču s margine, a veliku pomoć je dobio u fantastičnim glumačkim rolama kako Fontea tako i Pescea. 

Njihov odnos, karakteri i fizička različitost dižu kvalitetu filma koji u cjelini možda i nije toliko moćan poput slavne Garroneove ''Gomorre'', no svakako je vrijedan divljenja. Nagrade? One za najbolju kostimografiju i šminku je već dobio, Fonteova za najbolju mušku ulogu (već ju je dobio u Cannesu) je gotovo pa 'zicer', no za ove ostale i nisam posve siguran pošto je konkurencija zastrašujuće moćna. Sve u svemu, ''Dogman'' je film koji svakako zaslužuje vašu pažnju.

OCJENA: 4.5/5

Reci što misliš!