Ostalo / Kolumne

sedmi pečat

The Souvenir: Suvenir koji vam neće ostaviti osmijeh na licima

The Souvenir: Suvenir koji vam neće ostaviti osmijeh na licima

Bilo mi je iznimno teško otresti se dojma o ''Jokeru'', maestralnom Phillipsovom filmu koji me je natjerao na ponovno gledanje, a takvih do sad nije bilo previše, barem ne po mojem ukusu.

No, valjalo se još jednom nakloniti tom čudu koje po posljednjim informacijama ruši i neke uistinu zavidne rezultate u domaćim kinodvoranama, a da ne kažem kako izaziva do sad neviđene polemike. Da, ''Joker'' efekt me još uvijek dobro drmao i nisam bio siguran gdje krenuti od tud. 

Pogledao sam u međuvremenu dugoočekivani, al' na kraju vrlo razočaravajući treći nastavak Zombieve trilogije (za sad) o manijakalnoj ubilačkoj obitelji (op.a. ''3 From Hell''), no teško da bi takav trash preporučio ikome doli najfanatičnijim obožavateljima spomenutog redatelja.

Za alternativu sam odlučio bacio oko na ovogodišnjeg pobjednika prestižnog festivala u 'Sundanceu', al' me i on na određen način ostavio u čudnom raspoloženju. Obrazloženje slijedi.

Julie (H. Swinton Byrne) je mlada studentica filmske režije koja pokušava pronaći svoj stav i pogled na svijet oko sebe u eri Tačerovske Engleske. Emocionalno nezrela,ona se upušta u romantičnu vezu s nešto starijim diplomatom Anthonyem (T. Burke). I dok se za nju otvara jedan sasvim drugačiji svijet, on sve dublje tone u crnilo, melankoliju i poroke.

The Souvenir (2019)

Režija: Joanna Hogg

Uloge: Honor Swinton Byrne, Tom Burke, Tilda Swinton, Richard Ayoade, Jaygann Ayeh, Jack McMullen, Hannah Ahby Ward…

Žanr: Drama, romantika

Trajanje: 121 min.

Okolina pokušava Julie otvoriti oči, ukazati joj na suptilan način kako je on poteže sa sobom, kako oko nje plete sve deblju mrežu laži, no ona to u početku ne primjećuje, a kasnije niti ne zna kako se osloboditi njegova toksičnog utjecaja, ali i iskrene ljubavi…

Delete, delete, delete… Tek što bih započeo tipkati neku rečenicu, pogledom bih se zapiljio u monitor i nervozno počeo lupati po tipki delete nezadovoljan napisanim. Težak, turoban film koji će privući tek najstrpljivije art-house fanove. Iskreno rečeno, bilo bi daleko lakše kad bi ovo bio loš film, no Joanna Hogg mi u tome nimalo ne pomaže.

Ona je stvorila jedan iznimno zahtjevan film koji vas malo po malo, poput njezine glavne heroine, uvlači u neke prilično mračne predjele psihe. Osjećat ćete se razdražljivo, iziritirano, no nećete odustati. Želite saznati što se na kraju dogodilo, kakva je posljedica ove toksične, razarajuće romanse?

Postoji tu brojni fragmenti njezina vlastita života, klasne izolacije, lekcije o odrastanju i stjecanju zrelosti, pogled na društvo koje je počelo izjedati samo sebe. Snimljen kao da je baš sad primjerice 1981. (fantastična kamera, kostimografija, šminka, ma apsolutno sve), kao gledatelj se s lakoćom transportirate u godine kad su članovi IRA-e započeli svoje sve intenzivnije bombaške kampanje, kad je radnička klasa počela gubiti vlastiti identitet i prava, a oni imućniji stvarati iluziju o svijetu bez da sami provire nosom iz svojih komfornih zona. U takvom okruženju se dogodila ljubav. Izobličena i izgrižena truljenjem društva koje je okružuje.

Bit će ovo, siguran sam, užasno spor, komoran, pa u neku ruku i dosadan film za većinu onih koji se odluče na gledanje, no isto tako sam uvjeren kako će se na kraju naći i oni koji će pronaći valjane razloge za divljenjem, ako ništa drugo onda zbog krhke, ali predivne glumačke izvedbe Honor Swinton Byrne (mama Tilda može itekako biti ponosna) i one proganjajuće, devastirajuće Toma Burkea (nerijetko me podsjetio na legendarnog Alana Batesa). Prava turobna indie romantična drama koja vas neće tako lako pozvati na novo gledanje (poput u uvodu navedenog ''Jokera'') niti vam izvući osmijeh na lica.

OCJENA: 4/5

Category: 1637 - 1653

Reci što misliš!