400 kilometara iznad Zemlje,

Američki astronauti instalirali opremu za snimanje na ISS-u

Dvojica američkih astronauta u petak su provela gotovo sedam sati u svemiru kako bi instalirali opremu za snimanje izvan Međunarodne svemirske postaje (ISS), objavila je NASA.

Astronauti Randy Bresnik i Joe Acaba izašli su iz postaje rano u petak, a u nju se vratili oko 19 sati po srednjoeuropskom vremenu, objavila je ta američka agencija. Acaba je instalirao novu kameru visoke rezolucije, te je popravio sustav za snimanje na vrhu robotske ruke Canadarm2.

Bresnikove dužnosti uključivale su zamjenu pokvarenog spoja na ekstenziji robotske ruke koja pomaže pri hvatanju letjelica koje stižu u posjet.

Bresnik i Mark Vande Hei, još jedan američki astronaut, prošlog su tjedna proveli gotovo šest i pol sati izvan postaje kako bi podmazali Canadarm2.

ISS se nalazi oko 400 kilometara iznad Zemlje, a od lansiranja 1998. godine provedeno je više od 200 izlazaka astronauta iz te postaje.

Ona se većinom temelji na suradnji između NASA-e i ruske svemirske agencije Roscosmos, te je zaslužna za niz znanstvenih otkrića koja bi bila nemoguća na Zemlji.

Posebice je korištena za istraživanje dugotrajnih ljudskih letova u svemir kako bi otvorila mogućnost za buduću potencijalnu misiju odlaska na Mars.