Sci-Tech

web pretraživači

Google ukinuo mogućnost promjene domene za pretraživanje različitih zemalja

Google ukinuo mogućnost promjene domene za pretraživanje različitih zemalja

Google se odlučio ukinuti mogućnost pretraživanja interneta služeći se domenom neke od zemalja u kojoj niste trenutno

To znači da će bez obzira na sve rezultati pretrage uvijek biti vezani uz vašu lokaciju. Naravno, razlog za tako nešto jesu oglasi, piše ICT Business, iako u Googleu tvrde da je razlog poboljšanje same usluge, što nema smisla jer mijenjanje domena postiže bolje rezultate u nekim slučajevima.

Primjerice, ako želite pretražiti nešto vezano uz Japan, bolji rezultati će biti postignuti ukoliko ste na google.co.jp, a ne na svom lokalnom. To podosta komplicira situaciju onima koji su se služili ovakvim načinom pretraživanja interneta.

"Jedna od pet pretraga vezana je uz lokaciju na kojoj se osoba nalazi i smatramo bitnim pružiti najbolje moguće lokalne informacije kako bismo pružili najbolje moguće rezultate", pojasnili su u Googleu.

Iako su oglasi, odnosno prihodi, primarna stvar promjene, postoji i način na koji će se sama usluga poboljšati. Naime, kad putujete vaš Google bi uvijek bio vezan uz lokaciju gdje ga primarno koristite pa biste morali ručno mijenjati domenu da dobijete rezultate mjesta na kojem se nalazite. Uz ovu promjenu se sve radi automatski i na taj način sve skupa ispada kvalitetnije. Putnicima, ako drugima ne.

Srećom, ako ne želite da ovo sve ima utjecaja na vas osobno, možete to i promijeniti, ali malo je kompliciranije. Otiđite na početnu stranicu tražilice i kliknite na postavke koje se nalaze u donjem desnom kutu zaslona računala ili na samom dnu stranice kad se koristite mobilnim uređajem. Kad se otvori, kliknite na postavke pretrage (eng., search settings) i ručno odaberite lokaciju za pretragu. Na taj način možete koristiti Google onako kako vama odgovara.

Za tu mogućnost malo tko zna jer Google se podosta potrudio napraviti da postavke budu toliko neuočljive. Srećom, postoje oni koji te informacije saznaju za korisnike.


Reci što misliš!