objekt umuamua

"Međuzvjezdana cigara" ne emitira umjetne signale

NASA

Stjenoviti misteriozni objekt u obliku cigare otkriven u svemiru u listopadu ne emitira umjetne signale, prvi su rezultati proučavanja znanstvenika koji su u potrazi za inteligentnim izvanzemaljskim životom.

Objekt Umuamua iz drugog sunčevog sustava, čije ime na havajskom znači glasnik, primijećen je 19. listopada uz pomoć teleskopa Pan-STARRS1 koji s Havaja lovi objekte koji prolaze blizu Zemlje.

Otad su se duhovi uznemirili. Može li taj objekt biti proizvod izvanzemaljske civilizacije?

U studiji objavljenoj u znanstvenom časopisu Nature 21. studenoga ekipa znanstvenika ocijenila je da se radi o asteroidu, dugačkom 400 metara i širokom samo 40 metara.

Takva neobična forma dosad nije primijećena među asteroidima i kometima koji su se formirali u našem Sunčevom sustavu, rekli su  znanstvenici te zaključili da se radi o asteroidu iz međuzvjezdanog prostora.

Po astronomima, taj objekt neobičnog oblika putovao je sam kroz Mliječni put stotinjak milijuna godina prije nego je došao u naš Sunčev sustav.

Program Breakthrough Listen posvećen istraživanju izvanzemaljske tehnologije u svemiru usmjerio je u srijedu moćni radioteleskop  Green Bank u Zapadnoj Virdžiniji prema Umuamuu.

"Dosad nisu utvrđeni umjetni signali koji bi dolazili s tog objekta.. ali nadzor i analiza podataka se nastavljaju", objavio je u priopćenju Breakthrough Listen.

"Ne uočavamo ništa što bi se na kontinuirani način emitiralo s Umuamue", rekao je Andrew Siemion, dužnosnik laboratorija Breakthrough Listen na Sveučilištu Berkeley.

Znanstvenici naglašavaju da će nastaviti s opservacijom tog neobičnog objekta.

"Najvjerojatnije je da je Umuamua asteroid lansiran sa svoje zvijezde domaćina u vrijeme nekog kaotičnog događaja prije više milijardi godina, te da se sasvim slučajno našao u našem sunčevom Sustavu. Ali druge hipoteze su toliko uzbudljive da vrijedi i dalje pomno ga  istraživati", dodao je Siemion.