društvene mreže
Facebook pod pritiskom: Velika polemika oko korištenja osobnih podataka
Facebook se našao u središtu polemike oko neprimjerena korištenja osobnih podataka milijuna korisnika tvrtke Cambridge Analytica povezane s kampanjom Donalda Trumpa
Zbog optužbi koje dotična britanska tvrtka negira, Facebooku je pala vrijednost dionica za gotovo 6,8 posto na Wall Streetu. a dana su i obećanja o istragama s obje strane Atlantika.
Po pisanju više američkih i britanskih medija, Cambridge Analytica (CA), tvrtka specijalizirana za stratešku komunikaciju, prikupila je podatke o 50 milijuna korisnika Facebooka bez njihova dopuštenja kako bi ih koristila za izradu softvera koji bi omogućio predviđanje i utjecaj na glasovanje birača.
Ti su podaci prikupljeni putem aplikacije za psihološko testiranje koju je preuzelo 270.000 korisnika društvene mreže, a razvio ju je ruski psiholog Aleksandr Kogan koji ih je potom neopravdano ustupio CA-u.
Facebook je istaknuo da je aplikacija mogla imati pristup i podacima "prijatelja" korisnika koji su preuzeli aplikaciju.
Ovo otkriće izazvalo je brojne američke i europske zastupnike da zatraže objašnjenje o tome kako je CA došla do podataka.
Sama tvrtka objavila je kako "te podatke Facebooka nije koristila u okviru usluga pruženih predsjedničkoj kampanji Donalda Trumpa" te da nikakav "ciljani publicitet" nije ostvaren "za tog klijenta".
Ističe i da "nije radila na referendumu o Brexitu u Velikoj Britaniji".
Facebook kaže da je zatvorio račun tvrtke i angažirao stručnjake za digitalnu reviziju kako bi se razjasnila afera.
No, britanski regulator informacija i osobnih podataka najavio je da će izdati nalog u utorak za pristup serverima CA-a te je zatražio od Facebooka da prekine vlastitu istragu kako ne bi kompromitirao njegovu.
Do polemike dolazi u nezgodnom trenutku jer se Facebook, kao i Twitter i Google, mjesecima optužuju da su pridonijeli manipuliranju javnog mnijenja, posebice vezano uz Rusiju i američku predsjedničku kampanju ili pak referendum o Brexitu 2016.
Redovito ih se optužuje da ne štite dovoljno osobne podatke svojih korisnika koji su baza njihova gospodarskog modela.
Vezane vijesti
-
Širenje dezinformacija o covidu omogućeno je na više desetaka Facebook i Instagram računa koji su tijekom protekle godine dobili oko 370.000 pratitelja, po novom izvješću.
-
Kompanija Facebook u utorak je objavila da ukida svoj sustav prepoznavanja lica koji automatski identificira korisnike na fotografijama i video snimkama, navodeći kao razlog rastuću zabrinutost zbog korištenja takve tehnologije.
-
Udruženje obrtnika Zadar u suradnji sa HIA - Hobby I Adore d.o.o. organizira za svoje članove besplatnu praktičnu radionicu "Facebook&Instagram - izrada sadržaja (copywriting, vizuali, content marketing)".
-
Zbog pandemije su lani usporena ulaganja u marketing putem influencera na društvenim mrežama, no ove će godine to biti kompenzirano porastom ovog oblika promocije za više od 33%.
Izdvojeno
-
I dok meso svakodnevno jede svaki četvrti Hrvat, što jasno govori o popularnosti ove namirnice, dublja segmentacija govori da su građani cjenovno osjetljivi te da se manje konzumiraju skuplje vrste mesa i mesnih prerađevina kao što su teletina i janjetina te pršut i kulen
-
Svoj šesti naslov prvaka bivše države KK Zadar osvojio je na dan svog rođendana, 26. travnja 1986. godine.
-
Ogranak Matice hrvatske u Zadru i Ogranak Matice hrvatske u Grudama prikazuju knjigu Ivana Šimića: „Matijino stoljeće rata“
-
4 Tenora ove će nedjelje 28. travnja zapjevati na rasprodanom koncertu u Zaprešiću, u petak 3. svibnja su u Splitu, a približio se i dugoiščekivani zagrebački koncert.
Reci što misliš!