Sci-Tech

obljetnica

Xiaomi ima 9 godina: Sretan rođendan s malim zakašnjenjem!

Xiaomi ima 9 godina: Sretan rođendan s malim zakašnjenjem!
Sanja Ledinek

Prije devet godina okupilo osam ljudi u Pekingu, kako bi stvorili novi mobilni brend. Bio je to početak startup tvrtke Xiaomi.

Xiaomi trenutno ima više od 18 000 zaposlenika diljem Kine, Indije i drugih zemalja.  Prošle godine  postali su četvrti u Europi po broju prodanih uređaja.  U  sklopu zagrebačkog Arena Centra, početkom prosinca  otvorili su Mi Store  trgovinu, a tvrtka Bijelić Co.  je postala ovlašteni distributer.

Ovih dana, da budemo precizniji - 6. travnja, povodom 9. rođendana   tvrtke Xioami,  upravo  spomenuta  Mi Store trgovina  odabrana je  kao jedna od rijetkih  u svijetu za  destinacija ovogodišnjeg Mi Fan Festivala.   

Foto: Xiaomi Hrvatska

Iako je Xiaomi poznat po bogatom portfelju pametnih telefona i ekosustav proizvoda,  mnogima su bili u centru pažnje  Redmi 7 te Redmi Note 7 pametni telefoni. Detaljnu recenziju potonjeg mogli ste već pročitati na našem i vašem portalu, a nadamo se da Redmi 7 će također doskakutati do redakcije na iscrpno testiranje.

Kako je sve počelo?

Sada je vrijeme da malo zavirimo u povijest i podsjetimo se u kratkim crtama kako je tekao razvoj  njihovih mobilnih uređaja, i koji su im daljnji planovi.  

Nakon osnivanja Xiaomi tvrtke 2010. godine,  16. kolovoza 2011. objavili su svoj prvi pametan telefon  - Xiaomi Mi 1.  Mogao se je kupiti samo putem web trgovine, nije se  posebno razlikovao   od  konkurencije., čak je  imao i slabiji procesor.     

Godinu dana kasnije pojavio se Xiaomi Mi 2,   koji je bio znatno bolji proizvod i stekao je  pristojnu popularnost.   Prodan je  u oko 7 milijuna primjeraka. Potom je stigao Xiaomi Mi 3,  čija prodaja je dosegla  čak  18 milijuna jedinica. Potaknuti ovim prodajnim rezultatima, tvrtka je odlučila krenuti u osvajanje drugih tržišta. 

Prva tržišta izvan Kine bili su Singapur,  potom Indija,  Brazil, Filipini, Vijetnam itd.  Danas   njihovi pametni telefoni i ostala oprema prodaju se u preko 70 zemalja širom svijeta. U 2018. tvrtka je isporučila 122,6 milijuna  pametnih telefona širom svijeta, navodi IDC.

Xiaomi također jača  u područjima umjetne inteligencije i IoT  povezanim uređajima koji pripadaju "internetu stvari".  Zanimljivo je, da su  uspjeli održali poslovanje s američkim i drugim dobavljačima unatoč američko-kineskom trgovinskom ratu.

I za kraj, još jedna zanimljivost:

Xiaomi logotip  "Mi "  je skraćenica  od  riječi Mobilni internet",   ali ima i  druga značenja, uključujući “Mission Impossible”, koji predstavlja različite faze i zadatke koje je tvrtka morala prevladati u svojim ranim godinama poslovanja. A ako  se logotip MI invertiran, izgleda kao kineska riječ koja znači ' srce '.

Sretan ti rođendan, Xiaomi!

Imate li vi neki Xiaomi pametan telefon? Kako ste zadovoljni proizvodom? Podijelite mišljenja u komentarima. Ne grizemo.


Reci što misliš!