Sci-Tech

kontraefekt

Korištenje aplikacija (ne) donosi bolji san

Korištenje aplikacija (ne) donosi bolji san
Pexels

Britanski neurolog dr. Guy Leschziner je na upravo završenom znanstvenom festivalu u Cheltenhamu govorio o tome kako mobilne aplikacije za praćenje kvalitete sna pojedinim korisnicima mogu donijeti upravo suprotan učinak.

Iako ovdje krivnju ne možemo svaliti isključivo na aplikacije, prilično je bitno vidjeti kako se došlo do ovog zaključka i što ovaj neurolog kaže o njima, piše Bug. 

Veliki broj ljudi s poremećajima u spavanju, poput nesanice, dolazi u njegovu kliniku na liječenje s podacima koje su prikupili putem neke od aplikacija.

Bitno je napomenuti da ove aplikacije nisu klinički testirane i da kvalitetu sna prate tek kroz kretanje osobe tijekom noći – pa stoga ne daju uvid u druge čimbenike koji utječu na kvalitetu sna. Bez obzira na to, mnogi pacijenti ih odbijaju prestati koristiti, a neki postanu potpuno ovisni o njima.

Ta pojava vodi u sasvim drugu krajnost: netko tko loše spava instalira aplikaciju za praćenje sna, potom opsesivno provjerava njezine podatke, te postaje dodatno nervozan oko vlastite nesanice. Dakako, sve ovo inducira pojavu anksioznosti i dodatnu nesanicu, samo pogoršavajući stanje pacijenta.

"Svatko od nas spava drugačije", poručuje dr. Guy Leschziner i kaže "ako koristite generičko rješenje za praćenje sna i ono vam kaže da niste dovoljno naspavani, to vas lako može početi brinuti". Poručuje kako za liječenje nesanice treba pristupiti terapijama koje su dokazano uspješne, te da se ne treba pretjerano povoditi za savjetima o smanjenju unosa kofeina ili izlaganja plavoj svjetlosti prije spavanja. Reakcije različitih ljudi na kofein i plavu svjetlost značajno variraju, pa ne postoji univerzalni recept za kvalitetan san.

Reci što misliš!