Sci-Tech

rast troškova

Cijene Samsung, Xiaomi, Nokia, Lenovo, Motorola i Apple pametnih telefoni nezaustavljivo rastu

Cijene Samsung, Xiaomi, Nokia, Lenovo, Motorola i Apple pametnih telefoni nezaustavljivo rastu

Zašto Samsung, Xiaomi, Nokia, Lenovo, Motorola, Apple i drugi proizvođači neprekidno podižu cijene svojih pametnih telefona? Razloga je nekoliko.

Naši pametni telefoni  svakodnevno postaju sve napredniji i sukladno tome  skuplji.  Top modeli koštaju 1.000 ili više eura, ali  rast cijena  u budućnosti neće se zaustaviti. Kako to? Glavni krivac rasta cijena nisu samo trgovačke marže, tečajne razlike,   carine, pristojbe i ini porezi širom svijeta, već rast ulaznih troškova. 

Cijena komponenti (Bill of Materials ili BOM).

Dobavljači komponenti   prvi su u lancu  koji su podigli cijene zbog ulaganja   u nove proizvodne pogone i skladišta jer su tehnološki procesi postali  složeniji. 

Također,  potrebno je više educiranog  osoblja za provjeru   kvalitete   tijekom same  proizvodnje.  Nitko ne želi da do krajnjih kupaca stignu proizvodi loše kvalitete.  Danas u žestokoj borbi među proizvođačima  jednom iznevjereno povjerenje je teško vratiti.

Zaštita i primjena intelektualnog vlasništva

Inovacije imaju veliku ulogu u  poslovanju. Mogućnost kopiranja veća je nego ikad, a konkurencija je sve  snažnija. Kako bi se  zaštitili od one nelojalne, tvrtke su danas spremnije neko ikada potražiti pravnu zaštitu po tom pitanju. Imajmo na umu da svaki patent ima svoju cijenu  licence. Sada opet sve ovisi koliko  tvrtka ima u svom portfelju patenata, a koliko mora platiti za korištenje istih drugim tvrtkama, što dovodi do varijacije cijena. 

Ništa manje nije zanemariva činjenica da se svake godine povećavaju troškovi razvoja novih tehnologija, a sve je ih je teže izmisliti i ne nastaju preko noći. Rezultat su dugotrajnog istraživanja i razvoja u R&D centrima. Trošenje na istraživanje i razvoj kako bi se osigurala konkurentnost pretvara se u cijenu konačnih proizvoda.

Marketing

Nikako ne smijemo izostaviti trošak marketinga  koji postaje sve skuplji.   Inovativne ideje oglašavanja uz angažiranje slavnih osoba,  plaćanje    recenzenta kako bi pisali pozitivne recenzije i stvarali dobru sliku o kvaliteti brenda,  influencera na Instagramu ili YouTubu. - koštaju.

Rast  troškova rada u Kini

Svi znamo da troškovi rada čine strukturu cijene nekog proizvoda ili usluge. Unazad koju godinu plaće i nadnice u kineskoj proizvodnji (Šangaj, Shenzhen, Peking i Guangzhou ) se povećavaju dijelom zbog gospodarskog rasta, dijelom u nastojanju vlade  za  poticanje domaće potrošnje ili industrijske transformacije

Profitna marža

Ona pokriva trošak poslovanja i omogućuje ostvarenje dobiti. Činjenica je da neki proizvođači imaju 50 - 80 posto profitne marže. Složit ćemo se svi da je to izuzetno puno. Ali za tu "pohlepu" dijelom smo si sami krivi jer smo im to dozvolili.

Eto, sve navedeno nameće više troškove proizvodnje, odnosno troškove koje u konačnici plaćamo svi kao potrošači. Što vi mislite o temi? Komentari su otvoreni.

Reci što misliš!