#svemir

Znanstvenici otkrili vodu na udaljenom planetu

Znanstvenici su u srijedu objavili da su otkrili vodenu paru na 'super Zemlji', zasad jedinom planetu izvan Sunčeva sustava koji ima temperaturu i vodu pogodne za život.

Astronomi s University College u Londonu kažu da su pronašli otkrili paru u atmosferi planeta K2-18b, koji je osam puta veći od Zemlje od koje je udaljen 110 svjetlosnih godina.

Otkriće objavljeno u znanstvenom časopisu Nature Astronomy "prva je uspješna detekcija habitalne zone na nekom egzoplanetu u kojoj voda postoji u tekućem obliku".

"Otkriće vode u, uz Zemlju potencijalno nastanjivom svijetu nevjerojatno je uzbudljivo", rekao je vodeći autor studije Angelos Tsiaras iz sveučilišnog centra za egzokemiju.

"K2-18b nije Zemlja broj 2., jer je značajno veći i ima drugačiji sastav atmosfere", dodao je. "Ipak, on nas približava odgovoru na fundamentalno pitanje: je li Zemlja jedinstvena?".

Tim iz Londona koristio je podatke koje je teleskop Hubble prikupio 2016. i 2017. i razvio algoritme za analizu filtrirane svjetlosti kroz atmosferu K2-18b.

Podaci su pokazali molekularni 'potpis' vodene pare i prisutnost vodika i helija u atmosferi, kažu stručnjaci.

K2-18b otkrio je 2015. svemirski brod NASA-e Kepler i jedan je od stotina 'super-Zemalja', planeta čija je masa između Zemljine i Neptunove.