Sci-Tech

Tehnički divovi u mobilnoj industriji koji su ostali u prašini

Tehnički divovi u mobilnoj industriji koji su ostali u prašini

U 10 godina razvoja mobilnih tehnologija neki su brendovi uspjeli ostati na vrhu globalne ljestvice, pojavili su se neki novi, a nekoliko ih je ostalo u prašini.

Tko nije imao  dovoljno sreće u postizanju prodajnih ciljeva i  posto   žrtva  nemilosrdne borbe za pažnju potrošača jer  tržište nikad nije bilo toliko konkurentno kao u 2019. 

LG

LG se nalazi u vrlo napetom razdoblju  nakon što  su  pretrpjeli već osamnaesti  tromjesečni gubitak u mobilnom segmentu.  Prvi problemi pada prodaje nastali su  s bugovima bootloopa, ali, generalno gledano,  u to vrijeme mobilni uređaji  su kvalitetom  i inovativnošću išli u korak sa suparnicima.   Zatim su se kladili na modularnost koja nije bila loša ideja, samo  što   se  pretvorila u veću slabost  nego na snagu.   Od   tada su se  fokusirali  na  gimmick   značajke,  vrlo sporo su puštali   glavne nadogradnje i   samo povremena sigurnosna ažuriranja i  zadržavali  previsoke cijene. 

Kad je riječ o kamerama, LG  je  popularizirao korisne širokokutne leće i   jedni su od prvih koji su ponudili ručne kontrole za  sve koji žele snimiti  profesionalne  fotografije svojim telefonima. Međutim, od tada nisu uspjeli predstaviti ništa uzbudljivo i značajno napredovati u kvaliteti poput konkurencije.  Primjerice, LG V40 model s   Triple Shot opcijom,   imao je  kvalitetu  fotografije i videa kao iz 2012. godine.  

Nadamo se da je LG  napokon  naučio iz svojih pogrešaka i planira se fokusirati  na ono što kupcima stvarno treba  kako bi   vratili barem djelomice  prodajne rezultate. 

Sony

Druga  robna marka koja se našla u problemima prodaje telefona je Sony. Započeli su posao s mobitelima 2001. godine u  suradnji s   Ericssonom  da bi u jednom trenutku nastavili samostalno. Vrijeme je pokazalo da to nije bio mudar poslovni potez.  Konkurencija je opako počela grickati dio nekadašnjeg kolača, prihodi su se smanjivali i tvrtka je u cilju smanjenja troškova morala   se povući  s nekih tržišta.

Postoje i drugi razlozi pada interesa kupaca.  Među njima je  strategija plasiranja na tržište flagship modela  svakih šest mjeseci umjesto godišnjeg ciklusa kojeg se drži većina proizvođača. Ova strategija nije im učinila uslugu i   vjerojatno je pridonijela   velikim operativnim troškovima. 

Također,  japanska tvrtka  nije pokazala zainteresiranost za stvaranje  inovativnog dizajna i zaslona koji se protežu od ruba do ruba, kao ostatak  mobilnog svijeta.  Sony ostaje  na debelim okvirima i dizajnu koji bi mogao poslužiti djeci za  učenje geometrijskih tijela.  Ništa manje nije bitna činjenica da izvan dizajna, Sony se nije niti previše   trudi podići na viši nivo kvalitetu kamera, iako su  najvećih proizvođača senzora   na tržištu pametnih telefona.  I opet, drže cijene.

Ako Sony poboljša  performanse kamere na svojim  pametnim telefonima, to vjerojatno neće biti dovoljno za brzi preokret.  Uvjeravanje potrošača da ponovo kupuju Sonyjeve telefon bit će teško. Trebaju osmisliti pametni telefon koji se zaista može istaknuti među mnogim dostupnim  kako bi se  vratili u potrošački  radar.

HTC

HTC je  2011. godine bio  treći najveći proizvođač telefona po udjelu na globalnom tržištu.  Samo godinu dana kasnije  izvršni direktor HTC-a izjavio je da   neće proizvoditi jeftinije pametne telefone jer žele  sačuvati svoj imidž kao visokokvalitetni brend.  Ukratko, željeli su postati Apple.  Počeli su eksperimentirati,   kvalitetom kamera zaostajati  iza Samsunga i Applea, ali  cijene nisu smanjivali. Po tom pitanju dalje su bili arogantni. U trenutku kada su dostigli kvalitetu kamera konkurencije, već je bilo kasno.

Osim toga,  loš marketing i kampanje koje su izazvale više podsmijeha nego divljenja,  nisu uspjela značajnije utjecati na imidž tvrtke. U međuvremenu  mobilna divizija  je zabilježila  nekoliko smanjenja broja zaposlenih i  tvrtka je na kraju prodala odjel za istraživanje i razvoj Googleu.  Sve navedeno  dovelo je da danas  jednostavno više nikoga ne zanima  što radi HTC. 

Pa čak i njihov Blockchain telefon Exodus 1, namijenjen uskom krugu potrošača  koji se intenzivno bave Bitcoin-om,  s  specifikacijama na ulaznoj razini i starim Androidom. S tim u vezi ova ili 2020. godina bi mogle biti posljednje u kojoj će novi mobiteli  ugledati svjetlo dana.

Lenovo

Kineski proizvođač, Lenovo je izgubio tržišni udio u robnim markama poput OPPO i Vivo.  Ali nije posve mrtav  kada su u pitanju  pametni  telefoni.  Trenutno je stanje slično HTC-u,  plasiranjem pametnih telefona pod svojim brendom na  ciljana tržišta. Šteta.  Rade sjajne telefone po relativno konkurentnim cijenama. Lenovo Z6 Pro jedan je od njih.

Motorola

Motorola, točnije Moto, u vlasništvu Lenovo, jedna je od najstarijih aktivnih marki pametnih telefona.   Trude se da ostanu na površini u ovo gladijatorsko mobilno doba.  Prije tri godine,  odskočili su od konkurencije  svojim  top modelima  dodavanjem odvojivih dodataka, aka Moto modova. Međutim, iako mislimo da je to bio izvrstan potez, modovi su bili skupe dodatne mogućnosti. Jedan je čak koštao koliko Poco F1.  

Za sada  imaju  odlične prodajne rezultate u SAD-u, ali zapravo iznenađuje činjenica da plasiraju uređaje samo za odabrana tržišta.  Možda se to u bliskoj budućnosti  promijeni i nove modele ugledamo na našim policama.


Reci što misliš!