Sport

drugi o nama

Ugledni NY Times posvetio medijski prostor zadarskim uzgajivačima smilja

Ugledni NY Times posvetio medijski prostor zadarskim uzgajivačima smilja
Zoran Marinović / NY Times

Bilje koje se generacijama smatralo korovom moglo bi, zahvaljujući svome ljekovitom svojstvu, pomoći zadarskom gospodarstvu, piše ugledni New York Times

Prije otprilike pet godina smilje je prepoznato u kozmetičkoj industriji zbog njegova ekstrakta koji se koristi u proizvodnji 'anti-age' krema, odnosno krema protiv starenja kože.

Međutim, oni koji su se do sad okušali u uzgoju ovog ljekovitog bilja nisu zabilježili osobiti uspjeh. 

Bio bih sretan ako bih pokrio troškove goriva i obroka, kazao je za Times nakon prve žetve Nino Šimunić, nekoć hrvatski branitelj i načelnik Bibinja, a danas uzgajivač smilja.

Pravog profita u ovome poslu za sad nema jer veliki otkupitelji, poput francuskog kozmetičkog giganta L'Oreala, sirovinu nabavljaju s Korzike, dok su mali uzgajivači prisiljeni sirovinu prodavati preprodavačima koji je onda dalje plasiraju na tržište, objašnjava Times.

U članku je, dakako, spomenuto i 'crno tržište' smiljem o kojem smo proteklog ljeta imali prilike čitati na stranicama crne kronike.

Ipak, zadarski se uzgajivači, među kojima su, osim Šimunića, i Mario Skelin te Ivica Đurica, nadaju kako će kvaliteta i količina njihovog proizvoda presuditi te kako se na tržištu neće moći ignorirati.


Reci što misliš!