Sport

donosimo detalje

Samo osam dana do početka Tour of Croatia, velik dio etapa prolazi Zadarskom županijom

Samo osam dana do početka Tour of Croatia, velik dio etapa prolazi Zadarskom županijom

Još je 8 dana ostalo do početka jednog od najvažnijih sportskih događaja u Hrvatskoj – međunarodne biciklističke utrke Tour of Croatia. Da je od ove godine utrka unaprijeđena u 2. HC kategoriju, da počinje u Osijeku i da donosi čak dva velika uspona već je poznato, a ususret početku, organizatori otkrivaju i detalje etapa.

Utrku će svakodnevno prenositi Hrvatska radiotelevizija s 11 sati televizijskog prijenosa uživo te kroz ukupno tri sata sažetaka. Izravan prijenos bit će emitiran i na Eurosportu, a TV prijenos će, zahvaljujući suradnji s A.S.O.-om, emitirati brojne televizijske postaje s čak 6 kontinenata – u Europi, Sjevernoj i Južnoj Americi, Aziji, Africi i Australiji – od kojih će neke Tour prenositi i uživo.  

Ruta ovogodišnje utrke koja prolazi i kroz nekoliko nacionalnih parkova te parkova prirode, je sljedeća:

•    17.4. Osijek – PP Kopački rit – Našice- Kutjevo – PP Papuk – Koprivnica

•    18.4. Karlovac – NP Plitvička Jezera – PP Velebit – Zadar

•    19.4. Trogir – Okrug – Brela – Baška Voda – Makarska – Tučepi – Podgora – PP Biokovo (Sv. Jure)

•    20.4. Starigrad (NP Paklenica) – NP Sjeverni Velebit – Senj – Novi Vinodolski –– Crikvenica

•    21.4. Rabac – Labin – Kastav – Viškovo – Rijeka – Opatija – Poklon (PP Učka)

•    22.4. Samobor – PP Žumberak-Samoborsko gorje –  Sv. Nedelja – Dugo Selo – Sv. Ivan Zelina – PP Medvednica – Zagreb (Trg sv. Marka)

Po treći put, Tour of Croatia starta u Osijeku, što za organizatore predstavlja veliko zadovoljstvo radi izuzetno kvalitetnih partnera, Grada Osijeka i Osječko-baranjske županije.

Uvodna etapa dužine 227 km zahtjevnija je od prethodnih, a prolazak kroz Grad Našice i Grad Kutjevo posebno obogaćuje utrku. Uspon na PP Papuk iznenadio je i organizatore prilikom planiranja i obilaska etapa, a biciklistima će predstavljati jednu novinu koja će fizički otežati put ka Koprivnici, ali 130 km od jedinog brdskog cilja u etapi i konačnog cilja etape u Koprivnici dovoljno je da se manje kvalitetni brdaši vrate u glavnu skupinu biciklista koji će se boriti u finalnom sprintu za pobjedu u etapi i prvu majicu vodećeg u ukupnom poretku. Ulazak u Koprivnicu razlikuje se od prošlogodišnjeg, ali omogućuje biciklistima da dva puta prođu završnih 7 km etape i dobro pripreme posljednjih 1.200 m utrke koji su identični prošlogodišnjim. Zrinski trg bit će savršena sportska arena. i pružiti divnu uspomenu pobjedniku etape i svim prisutnima koji će uveličati cilj prve etape četvrtog izdanja Toura of Croatia.

Druga etapa, najduža je etapa ovogodišnje utrke. Ta 235 km dugačka etapa starta iz  Karlovca, grada na četiri rijeke koji s okolnim gradovima Ozljem, Slunjem i općinom Rakovica tvori jednu cjelinu koju turisti željni netaknute prirode i zanosnih ljepota te originalnosti okusa, mirisa i gostoljubivosti tek trebaju u potpunosti otkriti. Biciklisti će preko Rastok, doći do NP Plitvičkih jezera, a kako će biti teško ne zastati očarani ljepotama koje će ih okruživati, organizatori su im na oba lokaliteta pripremili bonifikacijski cilj koji će ih dodatno motivirati na utrkivanje. Uspon od Gračaca na PP Velebit bit će glavna prepreka za sprintere koji bi trebali biti glavni akteri u ovoj etapi. Nakon brdskog cilja spust prema Zrmanji, očaravajući i tehnički ne prezahtjevan, pružit će priliku zaostalim biciklistima uhvatiti priključak sa najboljima.

Preko starog Masliničkog mosta ući će u Zadar s istočne strane i spojiti se na završni krug 3 km do prvog prolaska kroz ciljni luk. Prolaz kroz gradske zidine na 600 m do prvog prolaska kroz cilj  izdužit će grupu, a prolaz kroz Fošu će onima koji budu iza polovice grupe, gotovo pa potpuno onemogućiti borbu za pobjedu. Očekuje se sprint velike grupe biciklista, ali pobijedit će tehnički najvičniji posljednjim zavojima ili onaj koji će imati ekipu dovoljno jaku da rastegne grupu i onemogući gužvu u zavojima u posljednjih 600 m. Scenografija koju pruža Sv. Donat vjerojatno će biti jednako zanimljiva gledateljima širom svijeta kao i sama utrka.

Kratko, ali urnebesno teško, najkraći je opis treće etape. Start u Trogiru i krug preko Čiova, kroz sam centar Okruga Gornjeg izaziva ponos u organizacijskom timu jer se isprepliću atraktivni kadrovi povijesne ostavštine i prirodnih ljepota koji ostavljaju bez daha. Prvi dio etape do Omiša nije zahtjevan i vjerojatno će taj dio etape pokušaji bijega obilježiti. Nakon Omiša ruta skreće uz Cetinu s njezine desne strane, prema Radmanovim mlinicama i Zadvarju, ali na putu do Zadvarja mora se malo zaokružiti preko Svinišća kako bi se izbjegao odron koji je zatvorio glavnu cestu. Od tog trenutka više nema predaha za one koji se ne vole penjati ili koji imaju loš dan. Spust prema Brelima i prolaz kroz Bašku Vodu posljednja je prilika za predah na toj etapi. Nakon Baške Vode slijedi tehnički zahtjevan prolaz kroz centar Makarske te borba za pozicije kroz Tučepe i početak paklenog uspona na vrh Biokova iz Podgore.

Scenografija Biokova uvelike se promijenila od prošle godine, veliki požar uništio je borovu šumu i sve izgleda još dramatičnije nego prije. Organizatori se nadaju da će toplo vrijeme otopiti nanose snijega na završnom dijelu uspona i omogućiti da organizacijski pokore tu divnu planinu. Ukoliko uspiju dovesti utrku do vrha, pružit ćemo biciklistima, pobjednicima i gubitnicima, nezaboravno iskustvo, a i mi ćemo se osjećati kao pobjednici. 29 km dugačak je uspon, 1800 m je visinska razlika, posljednjih 10km je strašno teško, a posljednja 3 km nevjerojatno zahtjevna i divna. Razlike mogu biti jako velike, ali treba voditi računa da su svi ovisni o milosti ove divlje i poštovanja vrijedne planine.

Peta etapa je, kako su se usuglasili svi koji su je prošli, najljepša cesta za vožnju motorom ili biciklom u Europi, a vjerojatno i šire, a organizatore veseli što će je vidjeti cijeli svijet. Već na samom startu utrke prolazak pored ulaska u NP Paklenica podražiti će osjetila biciklista koja nemaju veze sa samom utrkom. Tehnički, biciklistički gledano to je mješovita etapa gdje u prvom dijelu treba pametno rasporediti snagu i voziti se u prvih trideset pozicija kako stotine uvala koje cesta prati ne bi previše iscrpilo natjecatelje pri rastezanju i skupljanju grupe. Treba obrtati pažnju na prolazni cilj u Senju i Novom Vinodolskom te obavezno biti u prvoj četvrtini grupe prilikom prvog prolaska kroz Crikvenicu, a prije samog uspona na Grižane.

Za očekivati je da će 40 do 50 biciklista otpasti od skupine i neće je više nazad uloviti prije ciljnog sprinta. Biciklisti će ponovo proći kroz Novi Vinodolski i na samo 10 km od cilja etape moći ugrabiti dodatne bonifikacijske sekunde na prolaznom cilju. Posljednjih 2000 m etape iznimno je tehnički zahtjevno, 6 zavoja pod 90 stupnjeva rastegnut će grupu, a nadamo se da neće uzrokovati pad biciklista. Cilj etape je na 30 m od dijela ceste na glavnom gradskom trgu koja simulira morske valove i pobjednik etape imat će priliku prvi "provaljati" se njima sa podignutim rukama. Spretnost i brzina odlike su koje moraju krasiti pobjednika ove etape.

Peta etapa kraljevska je etapa ovogodišnjeg toura. Ono što nije riješeno glede pobjednika trebalo bi biti riješeno na ovoj etapi.  Naime, ona u svojih 155 km krije 3.300 m visinske razlike i dodatnog penjanja sa rive u Rapcu do centra starog Grada Labina gdje će biti službeni start utrke. U ovoj etapi je teško pronaći dio gdje će biciklisti moći predahnuti. Etapa nakon prolaznog cilja u Gradu Labinu odlazi preko Gračišća do Pazina te se spušta u Boljnsko polje i penje sa istarske strane Učke na Poklon, to je ujedno biciklistički gledano najteži uspon na ovogodišnjem touru i ostavit će dubok trag u nogama biciklista. Nakon prvog prolaska ispod ciljnog luka na Poklonu biciklisti se spuštaju do Veprinca te riječkom zaobilaznicom odlaze do Jurdana. Prilika je to za zaostale da uhvate priključak, penju se na Kastav gdje će se boriti za bodove na brdskom cilju i nakon 4k m za bonifikacijske sekunde na prolaznom cilju u Viškovu. Lujzijanom se spuštaju u centar Rijeke, gdje prolaze preko riječkog Korza i prolaznog cilja na njemu i nastavljaju prema Opatiji boreći se za pozicije prije završnog uspona od 15km i 922m visinske razlike od Ičića do Poklona. Prošle godine svjedočili smo završnom sprintu Vincenza Nibalija i Jamieja Ronsona, David je pobijedio Golijata, hoće li opet tako biti, vidjet ćemo.

Organizatori ističu kako će istu ovu etapu u 2019. godini moći isprobati i rekreativci iz cijelog svijeta u organiziranoj utrci, zasad pod radnim nazivom Tour of Croatia Queen Stage Granfondo koja će startati samo tri sata prije kraljevske etape petog TOC-a i okusiti osjećaj prolaska kroz ciljni luk prave utrke. Uz to, krajem  rujna ove godine svatko će moći testirati sebe na utrci King of Učka i okusiti zamke uspona na kojem su se gradile biciklističke generacije.

Odavno su završne etape prestale biti revijalne. Dovoljno je sjetiti se prošlogodišnje etape koja je imala istu startnu i ciljnu lokaciju, ali između je bila gotovo potpuno drugačija. Nakon samo 4 km prolazni je cilj u Svetoj Nedelji, prošle godine je na njemu preokrenut ukupni poredak, hoćemo li ove godine imati takvu dramatičnost, možemo se samo nadati. Nakon Svete Nedelje, etapa prolazi Novim Zagrebom i odlazi do Velike Gorice gdje je drugi prolazni cilj etape, nastavlja do Dugog Sela i posljednje prilike da se biciklisti izbore za bonifikacijske sekunde prije konačnog cilja na Trgu svetog Marka. Nakon Dugog Sela biciklisti odlaze do Svetog Ivana Zeline i na posljednjem brdskom cilju pokušati će dohvatiti posljednje bodove za zelenu majicu koju ove godine sponzoriraju Parkovi prirode i te NP Plitvička jezera, sinergija boje majice i poretka kojeg obilježava neraskidiva je pa se organizatori ponose ovim partnerstvom.

Nakon prolaska kroz Sv. Ivan Zelina pruža se prilika biciklistima predahnuti do posljednjih 15 km u kojima će odmjeriti snage na završna dva kruga koja će imati cilj na Trgu sv. Marka. Nakon prvog izdanja TOC-a organizatori su dobili pohvale iz njemačke redakcije Eurosporta da je završni krug u Gradu Zagrebu najatraktivniji krug koji su vidjeli i da svakako trebaju ustrajati na ovakvom završetku.

Dinamičnost i zahtjevnost krugova po centru Grada Zagreba ne dozvoljava predahnuti ni najslabijima ni najjačima, a pobjeđuje redovito najspremniji eksplozivni biciklist na utrci. Mesnička ulica posljednji je test TOC-a za kojeg se ekipe pripremaju proučavajući prethodna izdanja preko YouTube snimaka. Pobjeda na Trgu sv. Marka ima svoju težinu i značaj, pobjednici su izvodili nezaboravan slavljenički ples i hvalili su ih moderatori predstavljanja Tour de Francea, treba li nam veći kompliment od toga.

Za tehnički dio prijenosa koji će obići svijet angažirana je španjolska produkcijska kuća ISB, inače izvršna producentska kuća na zadnjih 12 Olimpijskih igara, koja će utrku snimati kamerama u vožnji te uz korištenje jednog posebnog snimateljskog helikoptera koji će pratiti utrku iz zraka.

Tour of Croatia podršku je dobio od institucionalnih partnera i sponzora pa utrka ima Visoko pokroviteljstvo Ureda Predsjednice Republike Hrvatske i Vlade Republike Hrvatske, podržavaju je Ministarstvo turizma i Hrvatska turistička zajednica, Središnji državni ured za šport, Parkovi Hrvatske, Grad Zagreb te brojni drugi gradovi i županije koji su domaćini starta i cilja ili prolazni gradovi neke od ovogodišnjih šest etapa. Od ostalih partnera i sponzora ističu se HEP, EnergyPlus, Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, NP Plitvička jezera, Nacionalni program sigurnosti cestovnog prometa, Karlovačko, Škoda, Jamnica Pro Sport, Pipi, Valamar Hotels & Resorts, Maslinica Hotels & Resorts, Nalini, Vipnet, Uniline, Sixt, Croz, Vina Puhelek Purek, Europlakat, Sportske novosti kao medijski partner.

 


Reci što misliš!