Zabava

komentar

Korana Serdarević: "Outlander" je iskliznuće iz stereotipa moderne sapunice

Korana Serdarević:

Zadarska književnica sa zagrebačkom adresom Korana Serdarević za tportal govori o seriji koja je za nju bilježila 2018. godinu.

- U atmosferi 2018 godine, koja mi je osobno bila jako naporna i zahtjevna, trebala sam područje u kojem se mogu što više štedjeti i odmoriti od čitanja pa sam završila s pretplatom na Netflix.

U posljednjem desetljeću ionako pronalazim puno više serijala nego filmova koji me oduševljavaju. Nametnula mi se serija 'Outlander', snimljena prema uspješnoj seriji romana Diane Gabaldon koji se žanrovski kolebaju između povijesnog, ljubavnog i SF-a. Ta me kombinacija inače ne bi oborila s nogu, no nisam znala ništa o radnji i počela sam gledati bez ikakvih očekivanja.

Naratorica je mlada medicinska sestra Claire Randall, kraj je Drugog svjetskog rata, i upravo se ponovno zbližava sa svojim suprugom, povjesničarom Frankom. Stvar bi se zadržala na dugim monolozima i pomalo neočekivanim prikazom tjelesne ljubavi da Claire u škotskom gradiću nije nenadano prošla kroz nekakvo visoko, drevno kamenje i našla se ni manje ni više nego u 18. stoljeću, usred povijesne borbe Crvenih mundira i Škota.

E sad, tu sam bila spremna šokirano odustati, ali prekrasne panorame Škotske, neobične atmosfere i dobra glazba djelovali su na mene poput apaurina i nastavila sam. Na svu sreću!

'Outlander' se već u sljedećim epizodama pokazao nepretencioznom i neočekivanom pričom koja na revolucionarno hrabrar, ali ujedno nenametljiv način interpretira mnoga klizna mjesta zapadnog kulturnog sklopa.

Erotske scene postavljene su iz izrazito ženske perspektive, vrlo je škakljiva epizoda u kojoj muškarac siluje muškarca (scene su izazvale mnoštvo reakcija), lucidno se obrađuje pitanje ženskog prijateljstva i serija zapravo nudi vrlo feministički pristup temi koja je mogla postati sladunjava, tipična, perolaka, pa svaki aspekt pokazuje iskliznuće iz stereotipa nekakve moderne sapunice.

Čak i tema ljubavi (Claire se naime fatalno zaljubljuje u Škota iz 18. stoljeća) iznenađuje, ona jest romantična, ali ne i patetična - ona postaje nekakva partnerska ekstenzija snage i inteligencije protagonista.

Sve u svemu, 'Outlander' je, sa svojim 18. i 20. stoljećm, dobro ogledalo i za ovo naše 21., koje također često juri u prošlost kao da nas guraju kroz kamenje Craigh na Duna. Kako bilo, nadam se dobrim obratima - i u četvrtoj sezoni serije, a i u našoj stvarnosti.


Reci što misliš!